TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-12-09 - Pendolino przyjazne niepełnosprawnym?

Niepełnosprawni pasażerowie podróżujący Pendolino będą mogli kupić bilet w pociągu u konduktora bez żadnych dodatkowych opłat.

reklama


Jednak przedstawiciele PKP Intercity przestrzegają, że w całym składzie wyznaczono tylko dwa miejsca przystosowane dla niepełnosprawnych o ograniczonej mobilności. W związku z tym te osoby powinny swoją podróż zaplanować dużo wcześniej.

W przypadku dużego ograniczenia ruchowego pasażerów PKP oferuje również bezpłatną asystę przy wsiadaniu czy wysiadaniu z pociągu. Specjalną usługę należy zamówić minimum 48 godzin przed planowaną podróżą. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie (19 757, +48 22 3919757) lub na stronie internetowej przewoźnika.

Pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich mogą liczyć na specjalne podnośniki pomagające przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Jednak tego typu urządzenie zostało zamontowane jedynie w trzecim wagonie. W tym samym wagonie specjalnie przystosowano też toaletę do potrzeb niepełnosprawnych. Dodatkowo znajduje się w nim tez przedział barowy oraz przedział obsługi konduktorskiej.

Ponadto przedziały wyposażone są w informacje w alfabecie Braille'a, a nazwy zbliżających się przystanków podawane są przez ogólny głośnik. W składzie znajdują się też specjalne systemy, które pozwalają na wezwania pracownika PKP Intercity lub WARS.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com