TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Bran偶y Turystycznej


2014-08-20 - Travelplanet.pl zadowolony z wynik贸w

W drugim kwartale 2014 roku sp贸艂ka Travelplanet.pl爑zyska艂a 6,4 mln przychod贸w ze sprzeda偶y, co oznacza 30% wzrost w stosunku do roku ubieg艂ego. Sp贸艂ka w drugim kwartale wypracowa艂a zysk na poziomie EBITDA 800 tys. PLN, co stanowi wzrost o ponad 1,8 mln z艂otych w stosunku do analogicznego okresu roku ubieg艂ego.

reklama


"To by艂 dla nas kolejny bardzo dobry kwarta艂. Poczynione inwestycje zwi膮zane z najnowsz膮 wersj膮 naszego portalu oraz prace zwi膮zane z optymalizacj膮 organizacji sprzeda偶y zwi臋kszy艂y nasz膮 dynamik臋 wzrostu z 26% w pierwszym kwartale do 30% w kwartale drugim. Ro艣niemy zdecydowanie szybciej ni偶 rynek, jednak偶e to co nas cieszy najbardziej, to fakt, 偶e wraz ze wzrostem przychod贸w uzyskujemy coraz wi臋kszy efekt skali dzia艂alno艣ci, czyli 偶e zyski operacyjne rosn膮 jeszcze szybciej ni偶 przychody. R贸wnie偶 wa偶nym czynnikiem wp艂ywaj膮cym na uzyskiwanie doskona艂ych rezultat贸w jest wymiana do艣wiadcze艅 z innymi sp贸艂kami w grupie Invia, co dodatkowo dodaje nam pewno艣ci w tym co robimy na polskim rynku." - powiedzia艂 Jerzy Krawczyk, prezes zarz膮du Travelplanet.pl.

Przychody w pierwszym p贸艂roczu 2014 roku wynios艂y 11,6 mln z艂otych i by艂y o 28,6% wy偶sze od przychod贸w z analogicznego okresu roku 2013.

"Utrzymuj膮ca si臋 bardzo wysoka dynamika wzrostu przychod贸w przy zoptymalizowanej strukturze kosztowej pozwala nam w pe艂ni przek艂ada膰 ten trend na wzrost wynik贸w operacyjnych. W pierwszym p贸艂roczu zwi臋kszyli艣my wynik na poziomie EBITDA o przesz艂o 2,5 mln z艂otych. Warto r贸wnie偶 zwr贸ci膰 uwag臋, i偶 struktura bilansu - wzmocniona emisj膮 akcji z ubieg艂ego roku obj臋t膮 przez Invia - pozwoli艂a nam na obni偶enie o po艂ow臋 koszt贸w finansowych" - doda艂a燘o偶ena Garbi艅ska, dyrektor finansowy.

W pierwszym p贸艂roczu 2014 Sp贸艂ka wypracowa艂a zysk na poziomie EBITDA w wysoko艣ci 863 tys. PLN, co stanowi wzrost o ponad 2,5 mln PLN w stosunku do analogicznego okresu roku ubieg艂ego.

"Zgodnie z wcze艣niejszymi zapowiedziami, w drugim kwartale zwi臋kszyli艣my dynamik臋 wzrostu przychod贸w. Podj臋te dzia艂ania nad optymalizacj膮 prowadzonego biznesu w po艂膮czeniu z dobr膮 sytuacj膮 na rynku turystycznym pozwoli艂y nam osi膮gn膮膰 najwy偶sze w historii firmy przychody w pierwszym p贸艂roczu. Drugi kwarta艂 by艂 kolejnym okresem, w kt贸rym uzyskali艣my nominalnie wi臋cej przychod贸w ze sprzeda偶y poprzez internet ni偶 poprzez punkty stacjonarne, kt贸re i tak rosn膮 szybciej ni偶 rynek. Dzi臋ki temu wci膮偶 wzmacniamy nasz膮 pozycj臋 leadera na rynku online. Jeszcze wi臋kszy wzrost sprzeda偶y online przy jednoczesnym utrzymywaniu wzrostu sprzeda偶y poprzez punkty naziemne jest dla nas priorytetem w nadchodz膮cych miesi膮cach, kt贸re b臋d膮 kluczowe dla wynik贸w firmy w ca艂ym roku. Jeste艣my w pe艂ni przygotowani na wykorzystanie bardzo dobrej koniunktury rynkowej w najlepszym dla Sp贸艂ki trzecim kwartale. My艣l臋, 偶e po sezonie letnim znowu b臋d臋 m贸g艂 powiedzie膰, 偶e "to by艂 dla nas bardzo dobry kwarta艂" - zapowiedzia艂 Jerzy Krawczyk.



Wr贸膰 do strony g艂贸wnej


Pe艂na wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrze偶one.
Kontakt z nami

stat24.com