TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2014-08-07 - Czego poszukują krajowi turyści?
Idealne wczasy dla krajowych turystów oznaczają zaplanowany wcześniej, wakacyjny wyjazd do umiarkowanie popularnego miejsca - tak wynika z badania krajowego rynku turystycznego przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.
reklama
Biorąc pod uwagę oczekiwania wobec wyjazdu,strategie planowania wyjazdu a także podejmowane formy aktywności w jego trakcie, autorzy raportu wyróżnili 4 segmenty prezentujące odmienne postawy turystyczne:
- Poszukiwacze relaksu (45%),
- Rodzinni wczasowicze (25%),
- Odkrywcy (19%),
- Turyści all inclusive (11%)
Oczekiwania względem wyjazdu turystycznego . Blisko 7 na 10 respondentów wyjeżdża chcąc przede wszystkim oderwać się od obowiązków i codzienności (50% wskazań) lub po to, aby odzyskać energię/zrelaksować się/wypocząć (46%, a 56% w segmencie Poszukiwaczy relaksu).
Niespełna 1/3 turystów pragnie spędzić więcej czasu z najbliższymi osobami podczas urlopu (29% wskazań, a 37% w segmencie Rodzinnych wczasowiczów). 28% pytanych deklaruje chęć doświadczenia czegoś nowego i ekscytującego (58% wskazań w segmencie Odkrywców). Oprócz tego, 17% wskazuje na chęć realizowania swoich pasji i hobby (28% wskazań w segmencie Odkrywców), 13% pragnie przeżyć najlepsze możliwe wakacje (18% w segmencie Turystów all inclusive), a zaledwie 9% chce poprawić stan swojego zdrowia (28% w segmencie Turystów all inclusive).
Wyniki zleconego przez POT badania wskazują, że krajowi turyści poszukują inspiracji w zakresie wyjazdów turystycznych, sięgając najczęściej do dwóch źródeł: internet (76%, wysoki odsetek wskazań może poniekąd wynikać z przyjętej techniki badania), korzystają też z opinii najbliższego otoczenia (63%). Turyści z segmentu Odkrywców, częściej niż pozostali, sięgają do przewodników turystycznych (37% vs. 24% Poszukiwacze relaksu, 24% Rodzinni wczasowicze i 25% Turyści all inclusive).
Biuro podróży (21%) i prasa turystyczna (13%) są rzadko wskazywane jako źródła inspiracji wśród ogółu. Znajdują jednak sympatyków w segmencie Turystów all inclusive (odpowiednio 31% i 28%).
Turyści z wyprzedzeniem planują budżet na wyjazdy turystyczne. Strategie kumulacji finansów przeplatają się. Wyraźnie obserwowalną tendencją jest odkładanie środków na długo przed terminem wyjazdu. 6 na 10 pytanych sięga także po zewnętrzne źródła finansowania tj. po kredyt lub pożyczkę. Jedynie 9% pytanych deklaruje możliwość sfinansowania całego wyjazdu, bez konieczności wcześniejszego odkładania ani pożyczania pieniędzy.
Krajowi turyści najczęściej wybierają się na jednodniowe wyjazdy turystyczne, bez noclegu (35% wyjeżdża częściej niż kilka razy w roku). 6 na 10 pytanych kilka razy w roku wybiera się na wyjazdy z 1-3 noclegami (61%). Dłuższe wyjazdy, z przynajmniej 4-ema noclegami, mają miejsce raz do roku lub rzadziej (55%). Wyjazdy turystyczne mają miejsce w ciepłych porach roku - zwykle latem (95%). Wiosną wyjeżdża o 1/3 mniej pytanych (61%). Mniej więcej 2/3 turystów, w ciągu ostatnich 24 miesięcy, wyjeżdżało w chłodnym okresie (zimą lub jesienią).
Z raportem przygotowanym na zlecenie POT przez PBS można zapoznać się poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20140807_badanie-krajowego-rynku-turystycznego-30-07-2014.pdf
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami