TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-09-06 - Biura podróży walczą o chińskich turystów

Chińscy turyści opanowali Europę, ale Polska wciąż nie robi na nich wrażenia. Dlaczego przyjezdni z Państwa Środka omijają nasz kraj?

reklama


Wg danych ONZ w 2012 roku w podróże zagraniczne wyjechało ok. 83 mln Chińczyków - o 13 mln więcej niż w roku poprzednim i ponad ośmiokrotnie więcej niż w roku 2000. Co istotne, w 2012 Chińczycy wydali na turystykę zagraniczną ok. 102 mld dolarów, najwięcej spośród wszystkich narodów świata.

O tym, że europejska spuścizna coraz liczniej przyciąga turystów ze wschodu, świadczą liczby. W 2011 roku ponad 4 mln turystów z Państwa Środka odwiedziło Europę. Do Polski trafiło mniej niż 35 tysięcy. W czołówce najpopularniejszych europejskich destynacji turystycznych Chińczyków prowadzi Francja, którą w 2011 odwiedziło prawie 730 tys., tuż za nią plasują się Niemcy - prawie 640 tys. odwiedzin.

Boimy się tego co nieznane. Małe zainteresowanie Polską, jako destynacją turystyczną może wynikać ze zbyt małej wiedzy jaką posiadają chińscy turyści na temat naszego kraju. Dlatego eksperci potwierdzają konieczność inwestowania w kampanie promocyjne prowadzone na szeroko zakrojoną skalę. A gra jest warta świeczki, bowiem przeciętny chiński turysta zostawia w naszym kraju średnio tysiąc dolarów. - Najlepszą metodą na zachęcenie Chińczyków do odwiedzania Polski, której na razie prawie w ogóle nie znają, jest promocja w mediach tradycyjnych i internecie - mówi wicedyrektor działu europejskiego z kantońskiego oddziału CITS, czołowej agencji turystycznej w Chinach, Sha Rin.

By zachęcić chińskich turystów do odwiedzania Polski, w kwietniu br. POT zaprosiła do kraju przedstawicieli chińskiej branży turystycznej i mediów. Jeden z uczestników tej wycieczki, dyrektor działu marketingu i promocji CITS w prowincji Guangdong Li Lang wyjaśnił PAP, że “Chińczycy częściej wybierają Czechy, ponieważ Czechy promują się w Chinach dużo bardziej niż Polska, dlatego Chińczycy znają Czechy dużo lepiej". O działaniach POT pisaliśmy w aktualności: Biura podróży czekają na turystów z Azji

Zdaniem wielu oprócz działań marketingowych w internecie, telewizji i radiu problemem jest brak ogólnodostępnych materiałów promocyjnych dotyczących Polski. Przedstawiciel POT w Chinach Robert Pawlik nie zgadza się z tą tezą. Zapewnia, że jeśli biuro podróży zwraca się do POT po materiały promocyjne, dostaje je.

Według prognoz ONZ w 2015 roku liczba Chińczyków wyjeżdżających na zagraniczne wycieczki przekroczy 100 mln, z czego 4,5 mln ma przyjechać do Europy, i może odwiedzi też Polskę. Dlatego warto przygotować się na tą ewentualność!



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com