TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-02-22 - Orbis poprawia wyniki finansowe

Przychody Grupy Hotelowej Orbis za 2011 roku w ujęciu porównawczym like-for-like wyniosły ponad 695 mln zł (wzrost o 5,0%) a wskaźnik EBITDA osiągnął 189,2 mln zł, o ponad 4 mln więcej niż zakładano w prognozie wyniku finansowego we wrześniu 2011.

reklama


Poprawę wyników operacyjnych Grupy Hotelowej Orbis w 2011 r. potwierdza wzrost wskaźnika RevPAR do poziomu 116 zł, o prawie 7% w ujęciu porównawczym. Wzrost wskaźnika RevPAR o 10,1% w ujęciu raportowanym świadczy o silnym popycie oraz o przyjęciu prawidłowego kierunku restrukturyzacji bazy hotelowej.

Konsekwentna restrukturyzacja grupy i jej aktywów: sprzedaż udziałów w Orbis Casino, części Orbis Transport (zarządzanie flotą pojazdów) oraz hoteli o niestrategicznym znaczeniu.

"W roku 2011 na rynku usług hotelarskich w Polsce utrzymywał się pozytywny trend. Nadal najlepsze wyniki osiągały hotele na rynkach warszawskim, trójmiejskim oraz wrocławskim. Dobre wyniki operacyjne i finansowe są efektem strategii sprzedaży i marketingu oraz optymalizacji struktury kosztów. Przyspieszyliśmy proces zbycia niehotelowych działalności koncentrując naszą uwagę na hotelarstwie oraz restrukturyzowaliśmy portfel nieruchomości poprzez sprzedaż hoteli o niestrategicznym znaczeniu". - powiedział Laurent Picheral, prezes Orbis SA komentując wyniki 2011 roku.

Kluczowe dane Grupy Hotelowej Orbis za 2011 rok:





Na wyniki osiÄ…gniÄ™te przez GrupÄ™ Orbis w 2011 roku miaÅ‚y wpÅ‚yw zarówno stan gospodarki na Å›wiecie jak i rosnÄ…ca konkurencja na rynku usÅ‚ug hotelarskich w wielu polskich miastach. Przychody Grupy Orbis w 2011 roku wyniosÅ‚y 718,9 mln zÅ‚ wg danych raportowanych (wzrost o 2,6 %) dziÄ™ki dobrym wynikom Grupy Hotelowej, pomimo zamkniÄ™cia i sprzedaży w ubiegÅ‚ym roku kilku hoteli. Wskaźnik EBITDA Grupy Orbis w ujÄ™ciu raportowanym wyniósÅ‚ 288 mln zÅ‚, co oznacza wzrost o 65%. ByÅ‚o to możliwe dziÄ™ki dobrym wynikom z dziaÅ‚alnoÅ›ci hotelowej odnotowanym w dużych miastach w powiÄ…zaniu z pozytywnymi trendami utrzymujÄ…cymi siÄ™ na rynku, a także dziÄ™ki wpÅ‚ywom ze zbycia aktywów hotelowych i niehotelowych.

Stabilna i bezpieczna sytuacja finansowa Grupy Orbis, o której Å›wiadczy saldo Å›rodków pieniężnych na koniec roku w wysokoÅ›ci 217 mln zÅ‚ oraz dobre wskaźniki ekonomiczne zostaÅ‚a potwierdzona w ostatnim ratingu Fitch na poziomie ‘BBB+ stabilny’ - ogÅ‚oszonym w październiku 2011 r.

Poprawę wyników operacyjnych Grupy Hotelowej Orbis w całym roku 2011 potwierdza wzrost wskaźnika RevPAR do poziomu 116 zł, o prawie 7% w ujęciu porównawczym (like-for-like). Wzrost wskaźnika RevPAR o 10,1% w ujęciu raportowanym świadczy o silnym popycie oraz o przyjęciu prawidłowego kierunku restrukturyzacji bazy hotelowej.

W 2011 roku segment hoteli o Å›rednim i wyższym standardzie (up & midscale) rozwijaÅ‚ siÄ™ szybciej niż hotele ekonomiczne, notujÄ…c wzrost o prawie 8% wobec 3% wzrostu RevPAR w ujÄ™ciu porównawczym (like-for-like). Jest to przede wszystkim zasÅ‚uga dobrych wyników na rynku warszawskim, charakteryzujÄ…cym siÄ™ znacznÄ… liczbÄ… hoteli o Å›rednim i wyższym standardzie, dziÄ™ki czemu wzrost wskaźnika frekwencji w tym segmencie byÅ‚ nieco wyższy niż w segmencie hoteli ekonomicznych. Ponadto Prezydencja Polski w Unii Europejskiej miaÅ‚a pozytywny wpÅ‚yw na wyniki segmentu hoteli o Å›rednim i wyższym standardzie z uwagi na organizacjÄ™ wielu oficjalnych uroczystoÅ›ci w najwiÄ™kszych polskich miastach, z czego skorzystaÅ‚y przede wszystkim hotele wyższych kategorii.

Dzięki rosnącym wynikom operacyjnym przychody w 2011 roku osiągnęły poziom 695 mln zł, odnotowując wzrost w wysokości 5% w ujęciu porównawczym (like-for-like) i 2,3% w ujęciu raportowanym.

W całym roku wskaźnik EBITDA Grupy Hotelowej Orbis wzrósł o 67% do poziomu 283 mln zł. Wynik ten osiągnięto dzięki skutecznemu zarządzaniu kosztami, dobrym trendom rynkowym oraz wpływom ze zbycia nieruchomości. EBITDA w ujęciu porównawczym (like-for-like) za rok 2011 wyniosła 189 mln zł i wzrosła o 11%, co wobec wzrostu przychodów o 5% potwierdza skuteczność strategii zarządzania kosztami w roku 2011, w tym redukcji kosztów finansowych po wcześniejszej spłacie zadłużenia w kwocie 188 mln zł w sierpniu tego roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com