TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-01-22 - Organizator o Targach ITM

Już w czwartek, w Centrum Expo XXI w Warszawie, odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Aby przybliżyć Państwu to branżowe wydarzenie prezentujemy wywiad z Rolandem Sprung, organizatorem ITM Warsaw.

reklama


Targi ITM są młodą imprezą, która od razu została bardzo dobrze przyjęta przez branżę. Jak to się udało osiągnąć?

R.S: DziÄ™kujÄ™ za pozytywnÄ… ocenÄ™ naszych targów. Moim zdaniem branża polubiÅ‚a ITM Warsaw z kilku powodów. Jednym z nich jest  termin na poczÄ…tku roku idealnie dopasowany do cyklu zakupowego produktów turystycznych (eksperci z branży na pewno zwrócili uwagÄ™ na fakt, że nasi konkurenci z ulicy Marsa w Warszawie przesunÄ™li termin swoich targów bliżej naszej imprezy) oraz to, że bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by nasi wystawcy podczas organizowanej przez nas imprezy mieli możliwość spotkać klientów, z którymi bÄ™dÄ… robić interesy.

Czy znaczy to , że Państwa wystawcy podczas ITM będą mogli spotkać tylko swoich ewentualnych partnerów biznesowych?

R.S: Nie, oczywiście nie zapominamy także o klientach indywidualnych, a także o mediach. Na ich obecności również bardzo nam zależy.

Czy targi powstały i są rozwijane w oparciu o jakiś konkretny wzorzec?

R.S: Bacznie przyglÄ…damy siÄ™ i analizujemy to, co robi nasza konkurencja w kraju oraz np. ITB w Berlinie, czy EIBTM w Barcelonie - choć te dwie ostatnie imprezy to zupeÅ‚nie inna liga… InteresujÄ…ce rozwiÄ…zania dla biznesu majÄ… do zaoferowania m.in. maÅ‚e targi w Skandynawiii. WypadkowÄ… naszych obserwacji rynkowych i naszych wyobrażeÅ„ o dobrej imprezie targowej jest format targów ITM: "leisure / business tourism", a wiÄ™c targi konsumencko - biznesowe.

Branża w ostatnich latach sceptycznie podchodzi do imprez targowych i coraz więcej przedsiębiorców z nich rezygnuje, co należało by zrobić żeby tren trend odwrócić? Czy mają Państwo pomysł jak przyciągać nowych wystawców i uczestników?

R.S: By osiągnąć sukces trzeba po prostu organizować dobre targi, czyli takie, gdzie wystawcy widzą pozytywne ekonomiczne efekty swojej obecności na imprezie targowej. Tylko tak targi mogą wygrać konkurencję z innymi narzędziami marketingowymi i przeżyć w czasie dominacji Internetu.

W porównaniu z najważniejszymi, zagranicznymi imprezami targowymi, czego brakuje polskim targom turystycznym?

R.S: Brakuje przede wszystkim dobrej współpracy pomiÄ™dzy podmiotami publicznymi i organizatorami imprez targowych. Na przykÅ‚ad w Niemczech German Convention Bureau przez caÅ‚y rok promuje targi IMEX we Frankfurcie n/Menem. CzÄ™sto odnoszÄ™ wrażenie, że tu nad WisÅ‚Ä… brakuje Å›wiadomoÅ›ci potrzeby by promować PolskÄ™ na polskich targach . Efektem tego jest to, wydawane sÄ…  naprawdÄ™ duże pieniÄ…dze na promocjÄ™ Polski  na zagranicznych imprezach, a o targach krajowych trochÄ™ siÄ™ zapomina.

Czy targi ITM na siebie zarabiają? Czy mogą Państwo zdradzić jakie są dodatkowe źródła finansowania poza opłatami za stoiska?

R.S: ITM jak prawdopodobnie każde mÅ‚ode targi sÄ… interesem do którego trzeba dokÅ‚adać. Nie istnieje niestety żaden tajemniczy inwestor… Pracujemy intensywnie nad tworzeniem interesujÄ…cych i wartoÅ›ciowych baz danych oraz budujemy wiedzÄ™ marketingowÄ… - w przyszÅ‚oÅ›ci może to być dla nas dodatkowe źródÅ‚o przychodów.

Co należało by uczynić żeby tragi turystyczne były także imprezą dochodową dla organizatora?

R.S: Tę tajemnicę mógłbym zdradzić dopiero po otrzymaniu sowitego honorarium konsultanckiego. (śmiech)

Wielu uczestników poprzednich edycji podkreślało profesjonalizm targów ITM, co to w praktyce oznacza?

R.S: MiÄ™dzy innymi piÄ™kne,  estetyczne stoiska oraz, a może przede wszystkim to, że nasi wystawcy widzÄ…, mówiÄ…c lakonicznie, że "jesteÅ›my po ich stronie" i pomagamy budować ich biznes -  ITM Warsaw odbywajÄ… siÄ™ na poczÄ…tku roku, kiedy sprzedaż produktów turystycznych naprawdÄ™ siÄ™ rozpoczyna. Nasze targi staÅ‚y siÄ™ dla branży znakiem, że "rok siÄ™ zaczÄ…Å‚ i pora robić interesy".

Czy ITM będzie się dalej rozwijać w kierunku imprezy konsumenckiej czy biznesowej?

R.S: Pracujemy i będziemy pracować nad tym, by nasze targi odwiedzały cztery kluczowe dla nas grupy:
1. konsumenci z Warszawy i Mazowsza - najbogatszego regionu w Polsce
2. meeting planerzy i kupcy z korporacji i mniejszych firm
3. przedstawiciele biur podróży z całej Polski
4. dziennikarze i eksperci z branży turystycznej

Czym tegoroczna edycja będzie się różnić od dwóch poprzednich?

R.S: Tegoroczna edycja ITM Warsaw bÄ™dzie o okoÅ‚o 20% wiÄ™ksza od poprzedniej. Mamy nowych i bardzo interesujÄ…cych wystawców - m. in. Accor/Orbis, Jamajka, Izrael,  a Deutsche Zentrale fuer Tourismus po rocznej nieobecnoÅ›ci wraca z German Convention Bureau. Kilku profesjonalnych tour operatorów oraz destination management companies (DMC) z Polski (np. Weiss Travel, Travel Projekt) bÄ™dzie miaÅ‚o wspólne stoisko - na ITM zostanie po raz pierwszy zaprezentowany profesjonalny polski produkt.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com