TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Już w czwartek, w Centrum Expo XXI w Warszawie, odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Aby przybliżyć Państwu to branżowe wydarzenie prezentujemy wywiad z Rolandem Sprung, organizatorem ITM Warsaw.
reklama
Targi ITM są młodą imprezą, która od razu została bardzo dobrze przyjęta przez branżę. Jak to się udało osiągnąć?
R.S: Dziękuję za pozytywną ocenę naszych targów. Moim zdaniem branża polubiła ITM Warsaw z kilku powodów. Jednym z nich jest termin na początku roku idealnie dopasowany do cyklu zakupowego produktów turystycznych (eksperci z branży na pewno zwrócili uwagę na fakt, że nasi konkurenci z ulicy Marsa w Warszawie przesunęli termin swoich targów bliżej naszej imprezy) oraz to, że bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by nasi wystawcy podczas organizowanej przez nas imprezy mieli możliwość spotkać klientów, z którymi będą robić interesy.
Czy znaczy to , że Państwa wystawcy podczas ITM będą mogli spotkać tylko swoich ewentualnych partnerów biznesowych?
R.S: Nie, oczywiście nie zapominamy także o klientach indywidualnych, a także o mediach. Na ich obecności również bardzo nam zależy.
Czy targi powstały i są rozwijane w oparciu o jakiś konkretny wzorzec?
R.S: Bacznie przyglÄ…damy siÄ™ i analizujemy to, co robi nasza konkurencja w kraju oraz np. ITB w Berlinie, czy EIBTM w Barcelonie - choć te dwie ostatnie imprezy to zupeÅ‚nie inna liga… InteresujÄ…ce rozwiÄ…zania dla biznesu majÄ… do zaoferowania m.in. maÅ‚e targi w Skandynawiii. WypadkowÄ… naszych obserwacji rynkowych i naszych wyobrażeÅ„ o dobrej imprezie targowej jest format targów ITM: "leisure / business tourism", a wiÄ™c targi konsumencko - biznesowe.
Branża w ostatnich latach sceptycznie podchodzi do imprez targowych i coraz więcej przedsiębiorców z nich rezygnuje, co należało by zrobić żeby tren trend odwrócić? Czy mają Państwo pomysł jak przyciągać nowych wystawców i uczestników?
R.S: By osiągnąć sukces trzeba po prostu organizować dobre targi, czyli takie, gdzie wystawcy widzą pozytywne ekonomiczne efekty swojej obecności na imprezie targowej. Tylko tak targi mogą wygrać konkurencję z innymi narzędziami marketingowymi i przeżyć w czasie dominacji Internetu.
W porównaniu z najważniejszymi, zagranicznymi imprezami targowymi, czego brakuje polskim targom turystycznym?
R.S: Brakuje przede wszystkim dobrej współpracy pomiędzy podmiotami publicznymi i organizatorami imprez targowych. Na przykład w Niemczech German Convention Bureau przez cały rok promuje targi IMEX we Frankfurcie n/Menem. Często odnoszę wrażenie, że tu nad Wisłą brakuje świadomości potrzeby by promować Polskę na polskich targach . Efektem tego jest to, wydawane są naprawdę duże pieniądze na promocję Polski na zagranicznych imprezach, a o targach krajowych trochę się zapomina.
Czy targi ITM na siebie zarabiają? Czy mogą Państwo zdradzić jakie są dodatkowe źródła finansowania poza opłatami za stoiska?
R.S: ITM jak prawdopodobnie każde mÅ‚ode targi sÄ… interesem do którego trzeba dokÅ‚adać. Nie istnieje niestety żaden tajemniczy inwestor… Pracujemy intensywnie nad tworzeniem interesujÄ…cych i wartoÅ›ciowych baz danych oraz budujemy wiedzÄ™ marketingowÄ… - w przyszÅ‚oÅ›ci może to być dla nas dodatkowe źródÅ‚o przychodów.
Co należało by uczynić żeby tragi turystyczne były także imprezą dochodową dla organizatora?
R.S: Tę tajemnicę mógłbym zdradzić dopiero po otrzymaniu sowitego honorarium konsultanckiego. (śmiech)
Wielu uczestników poprzednich edycji podkreślało profesjonalizm targów ITM, co to w praktyce oznacza?
R.S: Między innymi piękne, estetyczne stoiska oraz, a może przede wszystkim to, że nasi wystawcy widzą, mówiąc lakonicznie, że "jesteśmy po ich stronie" i pomagamy budować ich biznes - ITM Warsaw odbywają się na początku roku, kiedy sprzedaż produktów turystycznych naprawdę się rozpoczyna. Nasze targi stały się dla branży znakiem, że "rok się zaczął i pora robić interesy".
Czy ITM będzie się dalej rozwijać w kierunku imprezy konsumenckiej czy biznesowej?
R.S: Pracujemy i będziemy pracować nad tym, by nasze targi odwiedzały cztery kluczowe dla nas grupy:
1. konsumenci z Warszawy i Mazowsza - najbogatszego regionu w Polsce
2. meeting planerzy i kupcy z korporacji i mniejszych firm
3. przedstawiciele biur podróży z całej Polski
4. dziennikarze i eksperci z branży turystycznej
Czym tegoroczna edycja będzie się różnić od dwóch poprzednich?
R.S: Tegoroczna edycja ITM Warsaw będzie o około 20% większa od poprzedniej. Mamy nowych i bardzo interesujących wystawców - m. in. Accor/Orbis, Jamajka, Izrael, a Deutsche Zentrale fuer Tourismus po rocznej nieobecności wraca z German Convention Bureau. Kilku profesjonalnych tour operatorów oraz destination management companies (DMC) z Polski (np. Weiss Travel, Travel Projekt) będzie miało wspólne stoisko - na ITM zostanie po raz pierwszy zaprezentowany profesjonalny polski produkt.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami