TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-02-12 - Rosjanie rezygnują z zakupów w Gdańsku?

W ostatnim roku liczba rosyjskich turystów odwiedzających Polskę spadła o 41%.

reklama


Jednym z najpopularniejszych celów podróży Rosjan był Gdańsk. Miejscowa branża turystyczna nie jest zadowolona ze spadku przyjazdów wschodnich turystów.

"Spadek turystów rosyjskich jest mocno odczuwalny w branży usługowej, gastronomicznej i handlowej. Największy spadek odnotowaliśmy w lutym i marcu 2014 r. Latem różnica nie była drastyczna, bo Trójmiasto nie było nigdy dla Rosjan priorytetową destynacją w okresie wakacyjnym. Sytuacja uległa poprawie jesienią, odnotowano większy ruch przyjazdowy, ale to i tak znacznie mniej niż wcześniej." - zapewniła Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

"Spadek rosyjskich turystów mocno odczuliśmy przed świętami Bożego Narodzenia i sylwestrem. W styczniu tych gości mieliśmy sporadycznie. A szkoda, bo Rosjanin to dobry i miły klient." - mówi Piotr Dzik, gdański restaurator.

Po zawirowaniach politycznych związanych z konfliktem na Ukrainie oraz znacznym spadkiem wartości rubla zakupy w Polsce stały się dla Rosjan mniej opłacalne. "Obserwując wahania polityczne, byliśmy przygotowani na taki trend. W 2015 r. zaplanowaliśmy promocję na rynku rosyjskim, ale wstrzymaliśmy się do czasu ustabilizowania sytuacji politycznej. Dziś to byłyby pieniądze wyrzucone za okno. Z moich obserwacji wynika, że teraz przyjeżdżają głównie bogaci Rosjanie. Ostatnio siedziałem w jednej z gdyńskich restauracji w pobliżu Rosjan. Zamawiali najdroższe dania."- wyjaśniłi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Handlowego "Riviera".

Specjaliści są zdania, że nie uda się już odbudować tak dobrego ruchu turystycznego ze Wschodu w Polsce. "Obawiam się, że nie uda się odbudować ruchu turystycznego z Rosji na taką skalę, z jaką mieliśmy do czynienia tuż po uruchomieniu małego ruchu granicznego. Z różnych względów. Na początku na pewno zadziałał efekt nowości. Trójmiasto zyskało na popularności, bo było nową, ciekawą destynacją. Od początku zakładaliśmy, że z czasem liczba turystów będzie spadać, byliśmy na to przygotowani. Ale nie przewidzieliśmy napiętej sytuacji geopolitycznej." - skomentowała Krystyna Hartenberger-Pater.

PROT stara się aktywnie promować Trójmiasto jako atrakcyjny cel podróży dla turystów ze Wschodu. Ostatnia akcja promocyjna miała miejsce wiosną 2014 roku. Zaraz potem rozpoczęły się problemy polityczne Rosji i odwołano szereg wcześniej planowanych kampanii. Zdaniem regionalnej organizacji turystycznej, Trójmiasto stało się już rozpoznawalne na rynku rosyjskim. W związku z tym cel został osiągnięty, więc można stopniowo ograniczać promowanie, a poprawiać elementy komunikacyjne pomiędzy polską branżą turystyczną a turystami ze Wschodu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com