TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-06 - Turyści zwiedzają z aplikacjami mobilnymi

Już 10 tys. razy turyści i mieszkańcy Gdańska skorzystali z aplikacji gdansk4u MOBILE. Aplikacja działa 3 miesiące i w tym czasie zdobyła I miejsce w Polsce wśród miejskich aplikacji mobilnych (ex equo ze Szczecinem). W raporcie przygotowanym przez firmę OX Media Gdańsk wyprzedził m.in: Wrocław, Warszawę, Bydgoszcz, Łódź i Kraków.

reklama


"Te osiągnięcia pokazują, że przygotowana przez nas aplikacja jest bardzo dobrze dopasowana do potrzeb i oczekiwań użytkowników" mówi Anna Bartoszewicz - Pajka, Wiceprezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej. "Gdansk4u MOBILE jest ładna graficznie, ma przyjazną nawigację oraz użyteczne funkcje, takie jak geolokalizacja, kalendarz wydarzeń i wiele innych. Aplikacja pełni równocześnie rolę przewodnika miejskiego, informatora turystycznego, a także organizatora czasu wolnego, dzięki czemu zwiedzanie Gdańska jest łatwiejsze i bardziej atrakcyjne."

Aplikacja jest bezpłatna i dostępna w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej - mogą z niej korzystać użytkownicy najpopularniejszych systemów: Android, IOS i Windows Phone. Składa się z dziewięciu rozbudowanych sekcji: O Gdańsku, Top 100, Miejsca, Wydarzenia, Karta Turysty, Telefony Alarmowe oraz Skaner QR, Hotspoty i Facebook.

Użytkownicy mogą m.in.:
-zaplanować pobyt w Gdańsku, wykorzystując sekcję Wydarzenia, Pomysł na dziś oraz Pomysł na weekend;
-dowiedzieć się, gdzie otrzymają zniżkę z Kartą Turysty "Gdańsk - Sopot - Gdynia - Plus";
-wyszukać informacje wg wybranych kategorii;
-wyświetlić obiekty w wybranym promieniu;
-wyznaczyć trasę do konkretnego miejsca.

Istotnym wyróżnikiem aplikacji gdansk4u MOBILE jest 300 audycji dźwiękowych "TOP 100"o 100 miejscach w mieście, uznanych za najatrakcyjniejszych dla zwiedzających, które zostały oznakowane tablicami z rozpoznawalnym logotypem - czerwonym kodem QR. Skanując urządzeniem mobilnym kod użytkownik odsłucha 2-minutową audycję dźwiękową o danym obiekcie.

"Wśród "TOP 100", znajdują się zarówno miejsca w Gdańsku opisywane we wszystkich przewodnikach, które skupiają tłumy turystów, ale także te mniej znane, a również wyjątkowe, takie jak Wzgórze Pachołek, Rezerwat Przyrody Ptasi Raj czy Dolne Miasto." - mówi Anna Bartoszewicz - Pajka, "Teksty audycji są napisane przystępnym, przyjaznym językiem, dzięki czemu są zrozumiałe i atrakcyjne dla słuchaczy w różnym wieku. Dostęp do audycji jest powszechny i bezpłatny." - dodaje.

Oprócz dotychczasowych funkcjonalności w najbliższym czasie planowana jest rozbudowa aplikacji. Przede wszystkim zostanie wdrożony system oceny obiektów, dzięki któremu powstanie ranking miejsc, które użytkownicy aplikacji ocenili najwyżej. Ponadto zostanie wprowadzone głosowe wyszukiwanie obiektu.

Na świecie i w Polsce rynek urządzeń mobilnych rośnie lawinowo. Jak wynika z raportu firmy Strategy Analytics, całkowita sprzedaż smartfonów w 2011 roku wyniosła 488,5 mln egzemplarzy, co oznacza wzrost o 63% w stosunku do poprzedniego roku (299,5 mln). W Polsce smartfony stanowią 47%. rynku telefonów komórkowych, a do końca 2012 roku udział smartfonów w polskim rynku komórek przekroczy 50% (raport Mobile Phone Tracker firmy analitycznej IDC).

Gdańska Organizacja Turystyczna jest stowarzyszeniem, które zajmuje się turystyczną promocją Gdańska oraz blisko współpracuje z lokalną branżą turystyczną i samorządem terytorialnym w Gminie Gdańsk.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com