TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Według badań firmy analitycznej IPK International rośnie znaczenie Internetu jako usługi w sektorze turystycznym. Wyniki raportu przeprowadzonego przez niemiecką agencję zostały zaprezentowane podczas tegorocznych targów turystycznych ITB w Berlinie.
reklama
Z danych wynika, że ponad połowa - 55% wszystkich rezerwacji ofert turystycznych w 2011 dokonywana była online. Mimo rosnącej popularności smartfonów, zaledwie 2% rezerwacji odbyło się za pomocą urządzenia mobilnego. Pomimo nowszych technologii i większej dostępności do laptopów, czy netbooków zdecydowana większość konsumentów woli korzystać z komputerów stacjonarnych. Aż co czwarta mobilna rezerwacja pochodziła z Wielkiej Brytanii.
W porównaniu do 2010 sprzedaż ofert turystycznych w niemieckich agencjach wzrosła o 10%. Mimo, iż oferty online były w dużo bardziej korzystnych cenach odnotowano zaledwie 11-proc. wzrost sprzedaży usług drogą internetową. W Niemczech wciąż największą popularnością i zaufaniem cieszą się stacjonarne biura podróży.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami