TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Kibice coraz częściej doceniają nie tylko sportowe rozgrywki, ale również walory turystyczne miejsc, w których odbywają się spotkania ich ulubionych drużyn. Jak wynika z raportu World Travel Market, zaprezentowanego podczas targów turystycznych w Londynie (2011 r.), aż 80 proc. regionów, które gościły kibiców organizując imprezy sportowe, zauważyło, że stają się oni podobni do typowych turystów. To oznacza, że korzystają również z innych lokalnych atrakcji.
reklama
Część miłośników sportu bierze kilkudniowy urlop, aby przy okazji kibicowania ulubionym zawodnikom móc pozwiedzać i skorzystać z oferty rozrywkowej danej miejscowości. Coraz częściej wybierają się oni na takie wyprawy razem z rodzinami i znajomymi, którzy nie są zainteresowani samymi zawodami. Podczas gdy kibic dzielnie wspiera swoją drużynę, towarzyszące mu osoby mogą zwiedzać i korzystać z oferty turystycznej. Czas, jaki pozostaje miłośnikowi sportu po meczu trwającym średnio 90 min. często wykorzystuje na kolejne przyjemności, zamiast wracać do domu odległego nieraz o tysiące kilometrów. To ekonomicznie uzasadnione postępowanie.
Miasta organizujące imprezy sportowe wykorzystują je do promocji swoich atutów. Ruch w branży widać również w Polsce. Przed Euro 2012 wszyscy chcą zdążyć z wykonaniem zaplanowanych inwestycji, aby pokazać się z jak najlepszej strony. Również Londyn, organizujący w tym roku Olimpiadę, spodziewa się wielkiego napływu turystów (nawet 4 mln). Inwestowane w imprezę ogromne sumy pieniędzy mają sprawić, że kibice-turyści chętnie zostawią tutaj swoje pieniądze, a kraj będzie cieszył się pozytywnym wizerunkiem.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami