TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-02-01 - Karkonosze walczą o turystów

Karty zniżkowe obowiązujące we wszystkich ośrodkach narciarskich regionu to rozwiązanie stosowane od wielu lat w zagranicznych kurortach. Podobny model biznesowy wprowadzono niedawno w Karkonoszach. Pomysłodawcy Regioncard liczą na poprawę standardów jakości i rozwój regionu. Przykład austriackiej karty Salzburgerland Card pokazuje, że tego typu rozwiązania przynoszą wymierne efekty i podnoszą przychody z turystyki nawet o 14,7% w skali roku.

reklama


Karkonosze należą do licznie odwiedzanych polskich gór. Piękno okolicznej przyrody i dobre warunki klimatyczne przyciągają tu tysiące osób z kraju i zagranicy, przede wszystkim narciarzy oraz turystów pieszych i rowerowych.

Niestety w regionie brakuje dobrze rozwiniętej infrastruktury narciarskiej, nowoczesnych wyciągów i skoordynowanych działań promocyjnych. Dostępne statystyki pokazują, że liczba turystów odwiedzających region zmalała o 40% w ciągu ostatnich dwóch lat. Odpływowi turystów zapobiec może wprowadzenie wspólnych działań marketingowych i dorównanie do europejskich standardów jakości.

Ważną rolę w poprawie sytuacji powinny odegrać resorty odpowiedzialne za rozwój poszczególnych regionów kraju - m.in. Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Gospodarki. W zakresie wsparcia marketingowego powinny pomóc narodowe, regionalne i lokalne organizacje turystyczne, samorządy oraz związki i stowarzyszenia związane z rozwojem turystyki.

Istotnym warunkiem rozwoju regionu jest współpraca z Czechami. Połączenie Karkonoszy w spójną całość może oznaczać przełom w rozwoju całego regionu. Rozwój turystyki, połączenie ośrodków sportów zimowych, rozwój infrastruktury i usług zagwarantuje poprawę komfortu turystów wypoczywających w Karkonoszach i zwiększy ofertę miejsc pracy w regionie. Wzorcem mogą być inne europejskie regiony górskie, m. in. Włochy, Austria, Szwajcaria, Francja czy Niemcy, które od lat z powodzeniem wykorzystują tego typu rozwiązania.

Czeskie spółki United Sport Partners, Bison & Rose i SITOUR postanowiły skorzystać z zagranicznych wzorców i stworzyły polsko-czeski projekt Karkonosze Regioncard. Jego celem jest wprowadzenie w regionie wspólnego marketingu za pośrednictwem karty zniżkowej Karkonosze Regioncard. Kolejnym etapem projektu jest modernizacja infrastruktury według standardów europejskich.

Projekt Karkonosze Regioncard oparty jest na wieloletnich doświadczeniach austriackiej spółki SITOUR, która opracowała najbardziej rozpowszechnione oprogramowanie obsługujące gości w Europie. Od wielu lat jej karty funkcjonują we Włoszech, Niemczech, na Słowacji, a od niedawna w Polsce i w Czechach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com