TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-02-04 - Przewoźnicy lotniczy na Facebooku

Linie lotnicze zaczęły otwierać swoje profile na portalu społecznościowym. Na Facebooku znajdują się zarówno tani jak i regularni przewoźnicy.

reklama


Profil Lufthansy skupia obecnie ponad 17 tys. fanów. Przewoźnik daje im szansę wzięcia udziału w rozmaitych akcjach i konkursach (tj. zakończony właśnie konkurs pt. "Polowanie na renifera", dedykowany podróżnym, którzy zgubili swój bagaż). Również Air France i Swiss Air aktywnie zabiegają o przychylność użytkowników. Strony Air France na Facebooku zyskały łącznie 10 tys. fanów, a Swiss Air - 13 tys.

Spośród tanich przewoźników wyróżnia się z pewnością Ryanair, który posiada trzy profile mające łącznie 36 tys. fanów. Prężnie działa na Facebooku także EasyJet (ponad 22 tys. fanów), Wizz Air (ponad trzy tysiące fanów) i wiele innych linii lotniczych, które korzystają z dobrodziejstw i możliwości, jakie oferuje ten serwis.

Linie lotnicze zamieszczają swoje spoty i plakaty reklamowe, informują o aktualnych wydarzeniach i oferowanych promocjach, a przede wszystkim motywują społeczność do aktywnego współtworzenia i promowania profilu poprzez m.in.: zamieszczanie zdjęć, postów i filmów fanów, organizację konkursów i akcji promocyjnych z nagrodami w formie biletów lotniczych itp.

Facebook.com ma obecnie ponad 350 milionów użytkowników, z czego połowa loguje się do serwisu codziennie. W rankingu liczby zarejestrowanych panują niepodzielnie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Swoje konta w tym serwisie ma ponad 100 milionów Amerykanów. USA prowadzi także pod względem tempa wzrostu liczby użytkowników. W ścisłej czołówce, za Stanami są kolejno: Indonezja, Turcja i Filipiny. Oficjalne konta na Facebooku ma już 700 tys. firm na całym świecie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com