TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-10-07 - Maszynista zawodem przyszłości?

Przewoźnicy kolejowi informują, że ponad połowa pracujących obecnie maszynistów kolejowych zbliża się do wieku emerytalnego. Brakuje około 2 tysięcy pracowników, którzy mogliby kierować pociągami. Zdarza się, że maszyniści pracują u kilku przewoźników jednocześnie, z powodu braku rąk do pracy.

reklama


W transporcie kolejowym pracuje obecnie około 16 tysięcy maszynistów. Brakuje około 2 tysięcy i jeszcze długo będzie brakowało, bo większość jest już prawie w wieku emerytalnym - twierdzi Leszek Miętek, szef Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.

Osoby ubiegające się o licencję maszynisty często odpadają na etapie badań lekarskich, które są niezbędne przed rozpoczęciem szkolenia. Zdarza się, że młodzi ludzie mają problemy ze słuchem lub wzrokiem, co wyklucza takiego kandydata z dalszej części kursu.

Szkolenie na stanowisko maszynisty kolejowego trwa do 2 lat i o licencję może ubiegać się osoba, która:

  1. Nie była karana za przestępstwo umyślne.
  2. Ukończyła 20 lat.
  3. Ma co najmniej wykształcenie zasadnicze zawodowe.
  4. Spełnia wymagania zdrowotne, fizyczne i psychiczne określone odrębnymi przepisami.
  5. Odbyła szkolenie i zdała egzamin maszynisty.


Stopa bezrobocia w Polsce wynosi około 8%. Sytuacja na rynku pracy ulega poprawie, firmy się rozwijają i zagraniczny kapitał coraz częściej jest inwestowany w Polsce. Duży odsetek osób blisko wieku emerytalnego oraz rozwój transportu kolejowego spowoduje powstanie wielu miejsc pracy, co jest szansą dla osób pozostających na bezrobociu. Jak informuje serwis wynagrodzenia.pl, mediana zarobków maszynistów wynosi 4910 PLN brutto.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com