TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2016-01-29 - Jak AccorHotels oddziałuje na światowy rynek?
AccorHotels publikuje wyniki pierwszego badania społeczno-gospodarczego oddziaływania grupy na rynek. Badanie to jest zgodne ze strategią społecznej odpowiedzialności grupy, a jego celem jest określenie i analiza wymiernego oddziaływania podejmowanych przez nią działań na światową i lokalne gospodarki.
reklama
Wnioski wyprowadzone ze wspomnianego badania mają pomóc sieci wypracować bardziej skuteczne sposoby umożliwiające:
- wzmocnienie pozytywnego oddziaływania na lokalną społeczność
- w miejscu lokalizacji hoteli należących do grupy,
- ograniczenie wszelkich ewentualnych negatywnych oddziaływań w związku z rozwojem grupy.
Raport zostaÅ‚ przygotowany przez Utopies - firmÄ™ konsultingowÄ…, która opracowaÅ‚a narzÄ™dzie modelowania pod nazwÄ… LOCAL FOOTPRINT®. PosÅ‚użyÅ‚o ono do oceny bezpoÅ›redniego i poÅ›redniego oddziaÅ‚ywania AccorHotels w 186 paÅ„stwach i 25 branżach. Za audyt i certyfikacjÄ™ badania odpowiadaÅ‚ niezależny ekspert (spółka EY). Badaniem objÄ™to 3.600 hoteli (dziaÅ‚ajÄ…cych na podstawie wszystkich systemów zarzÄ…dzania hotelami stosowanych w ramach grupy) w oparciu o sprawozdania finansowe z roku 2013. Przedmiotem badania byÅ‚y trzy główne typy przepÅ‚ywów finansowych pomiÄ™dzy spółkami grupy a gospodarkÄ…:
- Wydatki hoteli (głównie zakupy i zaopatrzenie u dostawców);
- Wynagrodzenia wypłacane pracownikom w hotelach działających pod markami AccorHotels;
- Podatki płacone w związku z działalnością grupy.
Stosowana w badaniu metoda nie obejmuje lokalnych wydatków osób zatrzymujących się w hotelach.
W oparciu o wymienione trzy typy przepływów finansowych zidentyfikowano 3 rodzaje oddziaływania:
- bezpośrednie: wartość dodana tworzona przez Grupę oraz dzięki obecności pracowników AccorHotels na całym świecie;
- pośrednie: gospodarcze oddziaływanie wydatków AccorHotels na zaopatrzenie, zakupy czy inwestycje;
- wtórne: działania wspierane płacami i podatkami płaconymi przez AccorHotels lub dostawców Grupy (wielkość konsumpcji gospodarstw domowych i wydatków publicznych).
Wyniki badania są dostępne zarówno dla branży hotelarskiej, jak i dla ogółu społeczeństwa na platformie służącej dzieleniu się informacjami na temat zrównoważonego rozwoju Planet 21 Research.
Główne wnioski wynikające z badania:
AccorHotels utrzymuje około 880.000 miejsc pracy (bezpośrednio, pośrednio i wtórnie). Oprócz miejsc pracy związanych bezpośrednio z podstawowym zakresem prowadzonej przez grupę działalności, przyczynia się ona do tworzenia lub utrzymywania 700.000 pośrednich lub wtórnych miejsc pracy w skali globalnej w trzech głównych sektorach: usługi korporacyjne (usługi prania, sprzątania, ochrony), rolnictwo (w wyniku działalności gastronomicznej Grupy) i usługi publiczne (edukacja, opieka zdrowotna i transport). Wyniki badań sugerują, że każde miejsce pracy bezpośrednio w ramach Grupy AccorHotels przyczynia się do istnienia ponad czterech innych miejsc pracy na świecie.
Udział grupy w tworzeniu światowego PKB wynosi 22 mld euro, co jest równoważne wkładowi państwa takiego jak Cypr. Wkład ten obejmuje wartość dodaną tworzoną bezpośrednio przez grupę, jak i wartość tworzoną dzięki działalności dostawców, konsumpcji gospodarstw domowych i wydatków publicznych.
Gospodarcze oddziaływanie grupy jest proporcjonalne do jej obecności na rynku lokalnym. Przykładowo - pozytywne skutki finansowe są bardzo odczuwalne we Francji, Niemczech, Australii, Wielkiej Brytanii i Brazylii. Niezależnie od tego, w krajach rozwijających się (takich jak Indie czy Wybrzeże Kości Słoniowej), gdzie AccorHotels jest obecny na mniejszą skalę, nadal większa część udziału w tworzeniu PKB (blisko 90%) wzbogaca lokalną gospodarkę.
Francja: jedno bezpośrednie miejsce pracy stworzone we Francji przez Grupę AccorHotels utrzymuje 1,2 dodatkowych - pośrednich czy wtórnych - miejsc pracy w innych państwach
Dzięki należącym do sieci prawie 1.500 hotelom oraz 34.000 pracownikom zatrudnionym w sieciach marek należących AccorHotels we Francji Grupa tworzy lub utrzymuje ponad 130.000 miejsc pracy na całym świecie (w tym 30.000 pośrednich i 66.000 wtórnych miejsc pracy).
We Francji działalność AccorHotels France utrzymuje około 40.000 pośrednich i wtórnych miejsc pracy. Jak wynika z badania, każde 1,00 euro przychodu osiąganego przez AccorHotels we Francji przyczynia się do zwiększenia produktu krajowego brutto tego państwa o 1,52 euro. W związku z tym ponad jedna czwarta wkładu Grupy w światowy PKB (22 mld euro) ma swoje źródło właśnie we Francji.
Perspektywy na przyszłość
Badanie uwypukla fakt, że proces tworzenia wartości przez grupę jest silnie zakorzeniony w lokalnych społecznościach, w związku z czym grupa musi stale zwiększać zakres swojej odpowiedzialności gospodarczej i społecznej w państwach, gdzie prowadzi działalność. W tym celu w 2014 roku AccorHotels zaktualizował Kartę Etyki i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz powołał Komisję ds. nadzoru przestrzegania i poszerzania zakresu odpowiedzialności w kwestiach związanych z etyką zarządzania, uczciwością i przestrzeganiem przepisów.
Badanie rzuca również światło na głębokie powiązania pomiędzy grupą, jej interesariuszami i państwami, w których prowadzi ona swoją działalność. Rola AccorHotels jako partnera biznesowego i klienta wiąże się ze znaczną odpowiedzialnością. Świadomość tej odpowiedzialności doprowadziła do utworzenia mechanizmów monitorowania całego łańcucha wartości, a w szczególności do opracowania wspólnych inicjatyw w zakresie innowacji z kluczowymi partnerami w dążeniu do poprawy pewnych działań w sektorze. AccorHotels wykorzysta te wyniki w celu dopracowania programu PLANET 21 oraz programu zrównoważonego rozwoju, który zostanie przedstawiony wiosna przyszłego roku.
Z raportem można się zapoznać poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20160129_accorhotels__socio_economic_footprint_en.pdf
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami