TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-01-29 - Jak AccorHotels oddziałuje na światowy rynek?

AccorHotels publikuje wyniki pierwszego badania spoÅ‚eczno-gospodarczego oddziaÅ‚ywania grupy na rynek. Badanie to jest zgodne ze strategiÄ… spoÅ‚ecznej odpowiedzialnoÅ›ci grupy, a jego celem jest okreÅ›lenie i analiza wymiernego oddziaÅ‚ywania podejmowanych przez niÄ… dziaÅ‚aÅ„ na Å›wiatowÄ… i lokalne gospodarki.

reklama


Wnioski wyprowadzone ze wspomnianego badania mają pomóc sieci wypracować bardziej skuteczne sposoby umożliwiające:



Raport zostaÅ‚ przygotowany przez Utopies - firmÄ™ konsultingowÄ…, która opracowaÅ‚a narzÄ™dzie modelowania pod nazwÄ… LOCAL FOOTPRINT®. PosÅ‚użyÅ‚o ono do oceny bezpoÅ›redniego i poÅ›redniego oddziaÅ‚ywania AccorHotels w 186 paÅ„stwach i 25 branżach. Za audyt i certyfikacjÄ™ badania odpowiadaÅ‚ niezależny ekspert (spółka EY). Badaniem objÄ™to 3.600 hoteli (dziaÅ‚ajÄ…cych na podstawie wszystkich systemów zarzÄ…dzania hotelami stosowanych w ramach grupy) w oparciu o sprawozdania finansowe z roku 2013. Przedmiotem badania byÅ‚y trzy główne typy przepÅ‚ywów finansowych pomiÄ™dzy spółkami grupy a gospodarkÄ…:
  1. Wydatki hoteli (głównie zakupy i zaopatrzenie u dostawców);
  2. Wynagrodzenia wypłacane pracownikom w hotelach działających pod markami AccorHotels;
  3. Podatki płacone w związku z działalnością grupy.

Stosowana w badaniu metoda nie obejmuje lokalnych wydatków osób zatrzymujących się w hotelach.

W oparciu o wymienione trzy typy przepÅ‚ywów finansowych zidentyfikowano 3 rodzaje oddziaÅ‚ywania:
  1. bezpośrednie: wartość dodana tworzona przez Grupę oraz dzięki obecności pracowników AccorHotels na całym świecie;
  2. pośrednie: gospodarcze oddziaływanie wydatków AccorHotels na zaopatrzenie, zakupy czy inwestycje;
  3. wtórne: działania wspierane płacami i podatkami płaconymi przez AccorHotels lub dostawców Grupy (wielkość konsumpcji gospodarstw domowych i wydatków publicznych).


Wyniki badania są dostępne zarówno dla branży hotelarskiej, jak i dla ogółu społeczeństwa na platformie służącej dzieleniu się informacjami na temat zrównoważonego rozwoju Planet 21 Research.

Główne wnioski wynikające z badania:

AccorHotels utrzymuje około 880.000 miejsc pracy (bezpośrednio, pośrednio i wtórnie). Oprócz miejsc pracy związanych bezpośrednio z podstawowym zakresem prowadzonej przez grupę działalności, przyczynia się ona do tworzenia lub utrzymywania 700.000 pośrednich lub wtórnych miejsc pracy w skali globalnej w trzech głównych sektorach: usługi korporacyjne (usługi prania, sprzątania, ochrony), rolnictwo (w wyniku działalności gastronomicznej Grupy) i usługi publiczne (edukacja, opieka zdrowotna i transport). Wyniki badań sugerują, że każde miejsce pracy bezpośrednio w ramach Grupy AccorHotels przyczynia się do istnienia ponad czterech innych miejsc pracy na świecie.

Udział grupy w tworzeniu światowego PKB wynosi 22 mld euro, co jest równoważne wkładowi państwa takiego jak Cypr. Wkład ten obejmuje wartość dodaną tworzoną bezpośrednio przez grupę, jak i wartość tworzoną dzięki działalności dostawców, konsumpcji gospodarstw domowych i wydatków publicznych.

Gospodarcze oddziaływanie grupy jest proporcjonalne do jej obecności na rynku lokalnym. Przykładowo - pozytywne skutki finansowe są bardzo odczuwalne we Francji, Niemczech, Australii, Wielkiej Brytanii i Brazylii. Niezależnie od tego, w krajach rozwijających się (takich jak Indie czy Wybrzeże Kości Słoniowej), gdzie AccorHotels jest obecny na mniejszą skalę, nadal większa część udziału w tworzeniu PKB (blisko 90%) wzbogaca lokalną gospodarkę.
Francja: jedno bezpośrednie miejsce pracy stworzone we Francji przez Grupę AccorHotels utrzymuje 1,2 dodatkowych - pośrednich czy wtórnych - miejsc pracy w innych państwach

Dzięki należącym do sieci prawie 1.500 hotelom oraz 34.000 pracownikom zatrudnionym w sieciach marek należących AccorHotels we Francji Grupa tworzy lub utrzymuje ponad 130.000 miejsc pracy na całym świecie (w tym 30.000 pośrednich i 66.000 wtórnych miejsc pracy).

We Francji dziaÅ‚alność AccorHotels France utrzymuje okoÅ‚o 40.000 poÅ›rednich i wtórnych miejsc pracy. Jak wynika z badania, każde 1,00 euro przychodu osiÄ…ganego przez AccorHotels we Francji przyczynia siÄ™ do zwiÄ™kszenia produktu krajowego brutto tego paÅ„stwa o 1,52 euro. W zwiÄ…zku z tym ponad jedna czwarta wkÅ‚adu Grupy w Å›wiatowy PKB (22 mld euro) ma swoje źródÅ‚o wÅ‚aÅ›nie we Francji.

Perspektywy na przyszłość
Badanie uwypukla fakt, że proces tworzenia wartości przez grupę jest silnie zakorzeniony w lokalnych społecznościach, w związku z czym grupa musi stale zwiększać zakres swojej odpowiedzialności gospodarczej i społecznej w państwach, gdzie prowadzi działalność. W tym celu w 2014 roku AccorHotels zaktualizował Kartę Etyki i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz powołał Komisję ds. nadzoru przestrzegania i poszerzania zakresu odpowiedzialności w kwestiach związanych z etyką zarządzania, uczciwością i przestrzeganiem przepisów.

Badanie rzuca również światło na głębokie powiązania pomiędzy grupą, jej interesariuszami i państwami, w których prowadzi ona swoją działalność. Rola AccorHotels jako partnera biznesowego i klienta wiąże się ze znaczną odpowiedzialnością. Świadomość tej odpowiedzialności doprowadziła do utworzenia mechanizmów monitorowania całego łańcucha wartości, a w szczególności do opracowania wspólnych inicjatyw w zakresie innowacji z kluczowymi partnerami w dążeniu do poprawy pewnych działań w sektorze. AccorHotels wykorzysta te wyniki w celu dopracowania programu PLANET 21 oraz programu zrównoważonego rozwoju, który zostanie przedstawiony wiosna przyszłego roku.

Z raportem można się zapoznać poniżej.

Możesz także pobrać plik: turinfo_20160129_accorhotels__socio_economic_footprint_en.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com