TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wraz z końcem czerwca minęła pierwsza połowa roku. Wiele firm podsumowuje ten okres i to, co udało się w nim osiągnąć.
reklama
Pierwsza połowa 2016 r. okazała się dla Amadeus rekordowa pod względem liczby linii lotniczych, z którymi firma porozumiała się lub wdrożyła swoje rozwiązania do sprzedaży usług dodatkowych. To kolejny niezwykle udany okres po 2015 r., kiedy Amadeus odnotował wzrost sprzedaży usług dodatkowych linii lotniczych za pośrednictwem biur podróży o 95%.
Od stycznia do czerwca 2016 r. 17 nowych linii lotniczych podpisaÅ‚o umowy na korzystanie z rozwiÄ…zaÅ„ merchandisingowych Amadeus dla kanaÅ‚u dystrybucji, a 25 dokonaÅ‚o ich wdrożenia. Umowy na korzystanie z rozwiÄ…zania Amadeus Airline Ancillary Services podpisaÅ‚o 8 nowych linii lotniczych, a 18 je wdrożyÅ‚o, co zwiÄ™kszyÅ‚o Å‚Ä…cznÄ… liczbÄ™ takich umów do 110, a wdrożeÅ„ — do 86. Ponadto 9 nowych linii lotniczych podpisaÅ‚o umowy na korzystanie z rozwiÄ…zania Amadeus Airline Fare Families, a 6 je wdrożyÅ‚o, co zwiÄ™kszyÅ‚o Å‚Ä…cznÄ… liczbÄ™ takich umów do 39, a wdrożeÅ„ — do 28.
Te liczby jednak nie znaczyłyby nic bez zaangażowania po stronie biur podróży. Tylko wdrożenia u agentów turystycznych umożliwiają zarówno im samym, jak i liniom lotniczym, osiąganie dodatkowych przychodów oraz świadczenie usług lepiej dostosowanych do potrzeb podróżujących.
W ostatnim półroczu sprzedaż usług dodatkowych linii lotniczych za pośrednictwem kanału dystrybucji Amadeus wzrosła o 80%, co wynika głównie z faktu, że ponad 30 globalnych internetowych biur podróży wdrożyło rozwiązania merchandisingowe firmy. Dzięki temu biura te uzyskały pełny dostęp do produktów i usług wielu linii lotniczych oraz dodatkowych opcji połączeń, które pozwoliły im zwiększyć przychody przy jednoczesnym zapewnieniu klientom doskonałej obsługi i możliwości porównywania ofert.
Coraz większe zainteresowanie ofertą usług dodatkowych widać również po stronie firm organizujących podróże służbowe. Na początku roku Egencia wdrożyła rozwiązanie merchandisingowe Amadeus Airline Ancillary Services. Inni organizatorzy podróży służbowych stopniowo podążają jej śladem, co stwarza zupełnie nowe możliwości w tym segmencie rynku.
Kolejnym ważnym wydarzeniem ostatniego półrocza było wprowadzenie na rynek rozwiązania Amadeus Rich Merchandising. Dzięki dotychczasowym możliwościom prezentowania ofert oraz nawiązaniu współpracy z Etihad Airways jako partnerem wdrożeniowym rozwiązanie Amadeus Rich Merchandising zapewnia liniom lotniczym jeszcze większe możliwości oferowania swoich produktów i usług, wyróżnienia się na tle konkurencji, organizowania promocji i kontaktowania się z podróżnymi w kanale dystrybucyjnym Amadeus.
"Nasza rozszerzona oferta Rich Merchandising jeszcze bardziej zwiÄ™kszy dynamikÄ™ wdrażania rozwiÄ…zaÅ„ merchandisingowych przez linie lotnicze w ramach naszego kanaÅ‚u dystrybucji. Podróżnym nie zależy już wyÅ‚Ä…cznie na cenie, ale na najlepszej relacji jakoÅ›ci do ceny. DziÄ™ki dostÄ™powi do szczegółowych informacji w swoich systemach rezerwacyjnych biura podróży mogÄ… przybliżyć klientom wyjÄ…tkowe oferty poszczególnych linii lotniczych, a tym samym uÅ‚atwić podjÄ™cie najlepszej decyzji zakupowej"— powiedziaÅ‚ Pedro Espin, wicedyrektor ds. merchandisingu i personalizacji w firmie Amadeus.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami