TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2015-05-20 - Promocja agentów ważniejsza od promocji oferty?
Promowanie agentów zamiast oferty - to cel, który przyświeca zrzeszeniu północnoamerykańskich agentów turystycznych Vacation.com. Zrzeszenie udostępniło nową wersję swojego serwisu internetowego.
reklama
Gdy wejdziemy na stronę internetową Vacation.com już na początku zwrócimy uwagę na informacje o agentach turystycznych znajdujących się w okolicy, z uwzględnieniem podziału na ich specjalizację. I tak klient już na pierwszym etapie wyszukiwania wakacji może kliknąć na ikony, które przekierują go do profesjonalnego sprzedawcy wyjazdów do Europy, Azji, na Bliski Wschód czy do Ameryki Południowej. Oprócz zwięzłej informacji prezentującej bliżej agenta i obszar jego zawodowych zainteresowań, turyści mogą przeczytać opinie na jego temat.
Na stronie Vacation.com nie znajdziemy jednak gotowych ofert wakacyjnych. Serwis został tak zbudowany, by kierować osoby zainteresowane wyjazdem do poszczególnych punktów sprzedaży. W wizytówce można znaleźć biografię agenta, listę krajów lub regionów świata, w których się specjalizuje, rodzaje sprzedawanych podróży oraz zestawienie organizatorów, których usługi oferuje.W osobnej części prezentowane są produkty tych ostatnich oraz agenci, u których można je zarezerwować.
Na stronie dostępny jest też blog podróżniczy. Zawiera wzmianki o egzotycznych krajach i rady dla podróżnych. Także z tego miejsca realizowane będą przekierowania do serwisów internetowych poszczególnych agentów.
Specjalny algorytm dokonuje analiz i podaje, które oferty sprzedają się najlepiej, a tym samym promuje agentów dystrybuujących produkty dostawców "preferowanych" przez Vacation.com. Warto zauważyć, że jeżeli algorytm będzie bazował na wynikach sprzedażowych to będzie promował dużych agentów sprzedających najbardziej topowe oferty. niekoniecznie dopasowując agenta do klienta. Może nawet osiągnąć przeciwny skutek dopasowując klienta do oferty.
"Kiedy powiedzieli, że będą nas promować po tym, jak sprzedajemy "preferowanych dostawców", poczułem zażenowanie" - przyznaje jeden z agentów cytowany przez "Travel Weekly" "W praktyce 90 procent sprzedaży odnosi się właśnie do ofert tych organizatorów" - dodaje.
Stephen McGillivray, dyrektor marketingu w Vacation.com, także na łamach "Travel Weekly", wyjaśnia, że agentom trudno byłoby wybrać produkt od "niepreferowanego dostawcy", ponieważ obecnie w portfolio Vacation.com znajduje się ich już 186. Dodatkowych można natomiast znaleźć w programach partnerskich dla poszczególnych krajów.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami