TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-01-26 - Turystyka wyjazdowa według portalu EasyGo.pl

Według przeprowadzonej analizy turystycznych wyborów zakupowych internautów, w styczniu tego roku oferty turystyczne w promocji wcześniej tajniej, cieszyły się dużym powodzeniem. Portal EasyGo.pl zaznacza, że odnotował 30% wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego oraz niewielki wzrost średniej ceny rezerwacji w tym samym okresie.

reklama


Cały czas Polacy najczęściej podróżują w parach. Aż 60,03% styczniowych klientów portalu EasyGo.pl zarezerwowało wyjazdy dwuosobowe. Wyjazdy trzyosobowe stanowiły 19,98% wszystkich rezerwacji, a czteroosobowe 11,13%. Natomiast zakupy turystyczne singli to tylko 5,23%.

Pomimo panującego kryzysu gospodarczego oraz niepewnej sytuacji na światowych rynkach finansowych ceny imprez turystycznych kupowanych przez internet pozostały na stałym poziomie. Średnia wartość rezerwacji dokonywanej w styczniu tego roku wyniosła 4445,87 zł, przy czym w styczniu 2008 roku było to 4410,90 zł.

Klientów kupujących w styczniu podzielono na dwie grupy. W pierwszej znaleźli się ci, którzy w ramach promocji last minute poszukiwali atrakcyjnych ofert zimowych oraz ciepłych ofert egzotycznych, natomiast w drugiej ci, którzy w promocji wcześniej taniej rezerwowali swoje letnie wakacje.

Oferty na miesiące wakacyjne kupowane w następujących wartościach:
- oferty na czerwiec kupowało 16,13% klientów,
- oferty na lipiec kupowało 6,92% klientów,
- oferty na sierpień kupowało 4,82% klientów,
- oferty na wrzesień kupowało 4,73% klientów.
Natomiast statystycznie najwyższe współczynniki sprzedaży miały oferty na miesiąc luty 21,3% i styczeń 17,79%.

Co ciekawe według statystyki sprzedaży ofert w styczniu - 24,66% klientów wybrało wypoczynek w ciepłym Egipcie, a tylko 0,82% klientów mniej wykupiło w tym samym czasie oferty narciarskie we Włoszech. Na czwartym miejscu znalazła się Tunezja z wynikiem 13,87%, a na piątym Grecja 8,43%. Na pozycji szóstej znajdują się zimowe kurorty Austrii z wartością 7,98%. Natomiast kolejne miejsca zajęły: Hiszpania 7,43%, Turcja 6,53%, Maroko 2,99% i Bułgaria 2,54%. Natomiast na ostatniej pozycji znalazły się Czechy z wynikiem 1,72%.

W styczniu tego roku na Kubę postanowiło wyjechać 24,24% klientów wybierających podróże w kierunkach egzotycznych. Na wyjazd do Chin zdecydowało się 18,18% klientów, do Tajlandii i na Dominikanę 12,12%. Natomiast Kenia i Meksyk w styczniu tego roku straciły na zainteresowaniu. Oferty tych kierunków wybrało tylko 9,09% klientów. Na Sri Lankę pojechało tylko 6,06% klientów portalu. Na ostatnich trzech miejscach znalazły się: Brazylia, Jamajka i Wyspy Zielonego Przylądka z wynikiem 3,03%.

Portalowy program Opinie z ponad 16500 opinii podróżujących internautów bada jakość usług turystycznych i stanowi statystyczną analizę ilościową bazy klientów. Pozwala też na stworzenie listy popularnych oraz często rezerwowanych obiektów hotelowych na świecie.
W styczniu najlepszym obiektem okazał się tunezyjski trzygwiazdkowy hotel Medi Sea Club. Z jego usług skorzystało 111 osób. Klienci EasyGo.pl przyznali mu 4,1 punktów w 5-cio stopniowej skali.
Wśród 5 najczęściej wybieranych hoteli w styczniu 2009 roku znalazły się:
1. Hotel Medi Sea Club w Tunezji; 3,5 gwiazdki, rezerwowany 111 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,1 pkt.,
2. Hotel Panorama w Tunezji; 3 gwiazdki, rezerwowany 67 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,0 pkt.,
3. Hotel Saadia Club w Tunezji; 3,5 gwiazdki, rezerwowany 57 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,3 pkt.,
4. Hotel Shedwan Golden w Egipcie; 4 gwiazdki, rezerwowany 49 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,5 pkt.,
5. Hotel Sea Gull w Egipcie; 4 gwiazdki, rezerwowany 42 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,5 pkt.

W styczniu tego roku klienci najczęściej korzystali z usług biura Exim. Wśród 5 najchętniej wybieranych biur znalazły się:
1. Exim 12%,
2. Itaka 11,7%,
3. Otium 11,5%,
4. Neckermann 10,8%,
5. Sun&Fun 8,4%.
Klienci EasyGo.pl, którzy wzięli udział w portalowym programie Opinie oceniali terenową pracę rezydentów poszczególnych touroperatorów. Z analiz wynika, że największymi kompetencjami wykazali się pracownicy biura Selectours. Klienci przyznali im 5 punktów. Wśród najlepiej ocenianych rezydentów znaleźli się pracownicy biur:
1. Selectours - 5,00 punktów,
2. Sky Club - 4,25 punktów,
3. Rainbow Tours - 4,09 punktów,
4. Alfa Star - 3,93 punktów,
5. Sun & Fun - 3,90 punktów.

Największą zgodnością oferty katalogowej z zastaną sytuacją na miejscu wypoczynku wykazało się biuro Selectours otrzymując 4,83 punków. Na kolejnych miejscach znalazły się: Rainbow Tours - 4,27 punktów, Sky Club - 4,00 punktów, Sun & Fun - 3,9 punktów, Ecco Holiday - 3,83 punktów.

Cały czas dominującym środkiem transportu wakacyjnego są samoloty. W styczniu 68,35% klientów kupujących oferty wakacje jako środek transportu wskazało samolot. Na drugim miejscu ze współczynnikiem 27,7% zajął dojazd własny. Natomiast Polacy najrzadziej podróżują autokarem.

Stale modne są również świadczenia All Inclusive. Wybrało je 45,24% klientów portalu. Na opcję śniadań i obiadokolacji (HB) zdecydowało się 30,64% osób, a 16.05% zrezygnowało zupełnie z wyżywienia (OV). Same śniadania (BB) wybrało 3,78% klientów portalu.

Na początku roku dużym zainteresowaniem cieszy się promocja wcześniej taniej (first minute). 43,63% sprzedanych ofert została wykupiona właśnie w promocyjnej przedsprzedaży. Natomiast z ofert last minute skorzystało w tym samym czasie 31,22% klientów.

Mateusz Kazieczko, prezes zarządu portalu turystycznego EasyGo.pl uważa, że często używane ostatnio słowo kryzys działa jak straszak, który wywołuje bardzo często niepotrzebną panikę. Zaznacza - Ostatnio coraz częściej czytamy o możliwym kryzysie w turystyce. Zdaniem moich branżowych kolegów w związku z tzw. kryzysem oferty wakacyjne są i będą coraz droższe, założone wyniki sprzedażowe trudne do wypracowania, a cześć klientów zrezygnuje w tym roku z wakacji w ogóle. Pewnie paradoksalnie po takich przekazach ludzi odpowiedzialnych za budowanie siły tego sektora może tak właśnie się stać. Dodał - Tymczasem analiza wypracowanych przez nas wyników rysuje zupełnie odmienny obraz. Średnia wartość rezerwacji dokonywanej w styczniu 2009 w porównaniu do takiej samej w styczniu 2008 to nominalny wzrost ceny tylko o 30 zł. Wyniki naszej pracy za miesiąc styczeń 2009 pokazały - w przeciwieństwie do wyników ogłoszonych przez naszych konkurentów i partnerów - że nie dość, że można utrzymać podobny pułap sprzedażowy, to można go wręcz dynamicznie powiększać. Nasze wyniki w porównywanym styczniu 2008 i 2009 roku wykazały wzrost sprzedaży o 30%. I to tylko i wyłącznie ze sprzedaży usług przez internet.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com