TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wielu podróżnych chce pobrać i wydrukować swoje karty pokładowe prosto z domu. Często zdarza się jednak, że odprawa w sieci nie jest dostępna, gdy podróżny ma wolny czas.
reklama
Skyscanner przyjrzał się przepisom regulującym internetowe odprawy w największych liniach lotniczych. "Chcemy, by nasi użytkownicy mieli pełen wgląd w przepisy obowiązujące w różnych liniach lotniczych. Chcemy również dać im kilka porad dotyczących tego, jak najszybciej i najwygodniej odprawić się przed urlopem. Istnieją bowiem duże różnice w dostępności internetowej odprawy, co może być niezrozumiałe dla podróżujących osób. Odprawy zaczynają się od 30 dni, do 23 godzin przed wylotem. Zależy nam na tym, by podróżni byli jak najlepiej poinformowani i wiedzieli ile mają czasu na odprawę" - powiedziała Magdalena Greloff, marketing manager w Skyscanner.
W przypadku klasycznych linii lotniczych, podróżni najczęściej mogą się odprawiać prawie na ostatnią chwilę - Lufthansa (23 godz.), Emirates (23 godz.), British Airways (24 godz.). Tymczasem tańsi przewoźnicy, tacy jak chociażby Ryanair i EasyJet, zapewniają o wiele większa elastyczność w tym temacie. W ich przypadku odprawić można się nawet na 30 dni przed wylotem. Podróżnym oferuje się ponadto możliwość pobrania i wydrukowania kart pokładowych na podróż w obie strony na domowy komputer, ponieważ za granicą dostęp do internetu może być ograniczony. Linie te zazwyczaj pobierają jednak dodatkowe opłaty, jeśli odprawy dokonujemy na lotnisku, czego nie robią linie klasyczne.
Skyscanner sprawdził, dlaczego dostępność odpraw w sieci wynosi od 23 godz. do 30 dni przed wylotem i dowiedział się, że często chodzi o wygodę klientów. Krótszy czas, w którym można dokonać odprawy w sieci uzależniony jest od sposobu wydawania biletów przez niektóre linie lotnicze i ma zapobiec sytuacji, w której podróżny odprawi się na zły lot.
Dodatkowo, linie lotnicze same chcą pozostać elastyczne i dzięki skracaniu daty rozpoczęcia internetowej odprawy, chcą zapewnić sobie możliwość reagowania na zwiększony popyt na bilety, również w klasie biznes. Na różnice w dostępności internetowej odprawy, wpływ mają także przepisy obowiązujące w poszczególnych krajach, lub konieczność posiadania paszportu albo wizy przez osobę podróżującą.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami