TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-06-06 - Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne

Firma Criteo opublikowaÅ‚a raport Travel Flash, przedstawiajÄ…cy najnowsze trendy na rynku podróżniczym. Raport prezentuje wnioski wynikajÄ…ce z analizy rezerwacji dokonanych u dostawców usÅ‚ug turystycznych i biur podróży na caÅ‚ym Å›wiecie, od poczÄ…tku 2015 roku.

reklama


W najnowszym badaniu firma przeanalizowaÅ‚a udziaÅ‚ rezerwacji na urzÄ…dzeniach mobilnych, rolÄ™ aplikacji w planowaniu podróży i zakupie dodatkowych usÅ‚ug oraz zachowania i preferencje użytkowników dotyczÄ…ce rezerwacji podróży. Oto kluczowe wnioski raportu:

W Q1 2016 roku 27% rezerwacji podróży na caÅ‚ym Å›wiecie zostaÅ‚o dokonanych przy użyciu smartfonów i tabletów. W Europie najwiÄ™cej rezerwacji za pomocÄ… urzÄ…dzeÅ„ mobilnych wykonano w Wielkiej Brytanii (28%), WÅ‚oszech (26%), Holandii (23%), Francji (22%) i Niemczech (15%). Åšwiatowym liderem w liczbie rezerwacji z poziomu smartfona lub tabletu w Q1 2016 byÅ‚a Australia, z wynikiem 32%.

W Polsce w Q1 2016 udział transakcji mobilnych w całkowitej sprzedaży online wyniósł 20% dla branży travel - dla porównania: dla branży retail wskaźnik ten wyniósł 15%. Większość, bo aż 63% transakcji mobilnych, zostało dokonanych w systemie Android.

Rezerwacje mobilne podlegają również istotnym sezonowym zmianom. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, ich udział w 2015 roku wzrósł o 21% w okresie od kwietnia do lipca. Taki sam trend przewiduje się na nadchodzący sezon letni.

DziÄ™ki inwestycji w Å›ledzenie zachowaÅ„ użytkowników w aplikacjach i odpowiednim dziaÅ‚aniom reklamowym, zaangażowani reklamodawcy obserwujÄ… wzrost liczby rezerwacji z poziomu aplikacji. W Q1 2016 w ujÄ™ciu globalnym aplikacje wygenerowaÅ‚y 57% rezerwacji mobilnych, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do Q3 2015. W sumie liczba rezerwacji w aplikacjach wzrosÅ‚a o 3 punkty w ciÄ…gu zaledwie 90 dni i 40 punktów w 18 miesiÄ™cy.

W kilku podkategoriach, mobilne rezerwacje zostaÅ‚y zdominowane przez smartfony. W amerykaÅ„skich OTAs w Q1 2016 aż 81% mobilnych rezerwacji hotelowych i 53% mobilnych rezerwacji lotów zostaÅ‚o wykonanych z poziomu smartfona. W Polsce smartfon jest również bardziej popularnym narzÄ™dziem zakupowym niż tablet - w minionym kwartale wygenerowaÅ‚ aż 74% wszystkich transakcji mobilnych.

Co więcej, smartfony sprzyjają rezerwacjom last minute: w marcu 2016 roku 60% rezerwacji last minute w biurach podróży online w USA zostało wykonanych z poziomu smartfona, a całościowy udział urządzeń mobilnych w rezerwacjach last minute wyniósł 67%.

Ten wynik pokazuje, jak ważne dla reklamodawców w branży podróżniczej jest Å›ledzenie zachowaÅ„ użytkowników na różnych urzÄ…dzeniach. Bez takiego monitoringu nie można wÅ‚aÅ›ciwie odczytać Å›cieżki zakupowej klienta, ani zrozumieć jego intencji zakupowych. Z drugiej strony, sprzedawcy którzy sÄ… w stanie uzyskać caÅ‚kowity obraz zachowania użytkowników w sieci mogÄ… lepiej dostosować personalizowane reklamy, zaproponować bardziej adekwatne rekomendacje produktów, zoptymalizować wydajność kreacji i wygenerować wyższy zwrot z inwestycji (ROI).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com