TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sfinks Polska podał wyniki finansowe. Spółka wygenerowała w I kwartale 2015 roku jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 42,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.
reklama
Jednocześnie o 47% spółka zwiększyła zysk brutto na sprzedaży - z 5,8 mln zł w I kwartale 2014 r. do 8,5 mln zł w I kwartale 2015 r. Sfinks odnotował także jednostkowy zysk netto - w okresie od stycznia do marca br. osiągnął on wartość 1,1 mln zł, podczas gdy I kwartał 2014 roku zakończył ze stratą w wysokości 33 tys. zł. Podwoiła się też EBITDA spółki, która w I kwartale br. wyniosła 6,3 mln zł w porównaniu do 3,2 mln zł uzyskanych przed rokiem.
"Zmiany, które zaszły w naszych restauracjach w obszarze oferty, jakości usług i organizacji lokali w ramach sieci przynoszą obecnie oczekiwane efekty, zarówno w zakresie wyników finansowych, jak i korzystnych opinii klientów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku znacznie, bo aż ponad czterokrotnie, poprawiliśmy wynik spółki na działalności operacyjnej przy zbliżonej liczbie restauracji. Osiągnął on poziom 4,2 mln zł, gdy w I kwartale 2014 roku wyniósł 0,9 mln zł. Najnowsze badania przeprowadzone wśród naszych klientów również są dla nas optymistycznie, bowiem widać z nich, że doceniają oni naszą obsługę i szerokie menu, co w efekcie przyczynia się do częstszego odwiedzania restauracji. Mając ustabilizowany biznes, będziemy dążyć do dalszego rozwoju naszych sieci i otwierać kolejne lokale zgodnie z założeniami naszej strategii" - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku spółka otworzyła dwa lokale marki Sphinx - w Kołobrzegu oraz w Warszawie. Z kolei w drugim kwartale ruszył Sphinx w Krakowie. Do końca pierwszego półrocza planowane jest jeszcze uruchomienie lokali pod szyldem tej marki m.in. w Malborku, Jastarni, Lublinie, Wrocławiu oraz Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Ponadto spółka ma już zawarte umowy na kolejne lokale, których otwarcia przewidziane są w następnych kwartałach.
Od stycznia do marca br. grupa Sfinks Polska odnotowała również poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 43,6 mln zł, wobec 41,2 mln zł uzyskanych w roku poprzednim. Natomiast sprzedaż uwzględniająca wyłączone z konsolidacji restauracje franczyzowe osiągnęła poziom 46,7 mln zł (44,3 mln w I kwartale 2014). Ponadto w pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks wygenerowała zysk netto w wysokości 1 mln zł (0,7 mln zł w I kwartale 2014) oraz skonsolidowaną EBITDA o wartości 6,1 mln zł (4 mln zł w I kwartale 2014).
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami