TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Zapotrzebowanie rynkowe w Skandynawii w 2015 roku kształtowało się pozytywnie. Jednakże odnotowany w ciągu trzech tygodni listopada spadek ilości rezerwacji wpłynął negatywnie na poziom ruchu w grudniu.
reklama
Całkowita pojemność rynku stopniowo rosła w ciągu ostatnich miesięcy i oczekuje się kontynuacji tego trendu, głównie na trasach międzynarodowych. Mimo to na niektórych rynkach zjawisko ostrej konkurencji jest nadal widoczne. Podczas gdy popyt notowany w regionach związanych z branżą naftową jest słabszy, obserwuje się jego zwiększenie na trasach typowo turystycznych i rejsach dalekiego zasięgu.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, w sezonie zimowym SAS zwiększa liczbę oferowanych miejsc na trasach międzykontynentalnych o około 25%, dzięki zapowiadanym, nowym trasom oraz zwiększeniu częstotliwości rejsów na dotychczasowych kierunkach.
Ponadto, do kwietnia 2016 roku wycofywane Boeingi 717, zostaną, przede wszystkim w Szwecji, zastąpione większymi maszynami. W ujęciu ogólnym ma to przyczynić się to do wzrostu wydajności w ruchu rozkładowym w czasie sezonu zimowego o 10-12%. Spodziewany wzrost wydajności bez uwzględnienia rozwoju tras dalekodystansowych kształtuje się na poziomie 3-4%. Całkowita liczba lotów zwiększy się przy tym o około 1%.
Wzrost poziomu ruchu pasażerskiego
Liczba miejsc oferowanych przez SAS w grudniu zwiększyła się o 12,7% a rozkładowy ruch pasażerski wzrósł o 7,9%, głównie za sprawą dobrych wyników na trasach europejskich i międzykontynentalnych. Współczynnik wykorzystania miejsc zmniejszył się o 3,1 pp. do 68,2%.
Liczba miejsc oferowanych przez SAS na trasach międzykontynentalnych wzrosła o 23% a ruch pasażerski na tych połączeniach wzrósł o 15%. Na wzrost ten wpływ miało przede wszystkim uruchomienie nowej trasy Sztokholm - Hongkong, a także zwiększenie częstotliwości rejsów na dotychczasowych kierunkach.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami