TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-08-30 - Jak zapowiada się sezon jesienno-zimowy w branży winiarskiej?

Nowe produkty, akcje promocyjno-marketingowe oraz wiele ciekawych wydarzeń - to zapowiedz drugiego półrocza w branży winiarskiej w Polsce. Członkowie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa opowiadają o nowościach na sezon jesienno-zimowy.

reklama


Od początku października br. w sprzedaży znajdzie się nowy produkt firmy Henkell & Co. Marka Nalewka Babuni, która od lat cieszy się dużym zaufaniem konsumentów, poszerzy swoją ofertę o Wino Babuni. Jest to odpowiedź na trendy rynkowe, w ostatnim czasie konsumenci poszukują nie tylko typowych win gronowych, ale coraz częściej są zainteresowani tradycyjnymi winami owocowymi.

"Wysoka jakość Nalewki Babuni oraz potwierdzony przez konsumentów smak sprawiły, że stała się ona jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w swojej kategorii w Polsce. Takie też będzie Wino Babuni, wysokiej jakości, stworzone w oparciu o dary natury, ujmujące smakiem dojrzałych owoców" - powiedziała Anna Kalinowska, członek zarządu/ dyrektor ds. produkcji i inwestycji Henkell & Co.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, w Winie Babuni - już niedługo dostępnym w 3 wariantach smakowych, konsumenci odnajdą smak soczystych słodko-kwaskowatych wiśni, wybornych słodkich truskawek oraz dojrzewających w słońcu aromatycznych gruszek. Warto podkreślić, że Wino Babuni nie zawiera dodatku sztucznych barwników i aromatów. Właściciel marki zapewnia, że to produkt najwyższej jakości, który powinien skosztować każdy znawca win.

Z kolei hiszpańska linia win The Followers to nowość od TiM, która niebawem pojawi się na sklepowych półkach. Cechy charakterystyczne? Nietypowy design oraz informacje o winie przedstawione w postaci messangera. To pierwsza tego typu propozycja dla młodych klientów w wieku 18-25 lat na rynku polskim.

Nowość przygotowuje także firma Jantoń. "Pod koniec roku nasza firma planuje także wdrożenie strategicznego produktu, nad którym pracujemy już od ponad 9 miesięcy. Szczegółów na razie nie zdradzę" - mówi Jacek Jantoń, Prezes firmy Jantoń.

Drugie półrocze w wielu firmach obfituje we wzmożone działania marketingowo-promocyjne. Trzecia edycja "Festiwalu Wina" (która odbędzie się 3 października br. w warszawskim Teatrze Kamienica), słuchowisko radiowe ze scenariuszem napisanym w charakterze kryminału, pozwalających odkryć tajniki winiarstwa czy premiera filmu z wizyty przedstawicieli firmy TiM S.A. w winiarni DFJ Vinhos (producenta lubianej i często wybieranej przez Polaków linii win Portada) to tylko niektóre z aktywności planowanych przez firmę TiM.

"Jesień i zima 2016 upłyną pod znakiem miodów pitnych. W ramach współpracy z Pasieką Edukacyjną "Skrzydlaci Przyjaciele" budujemy ule w Śląskim Ogrodzie Botanicznym w Mikołowie. Tym działaniem informujemy, że los pszczół, a dokładnie ich wymieranie nie jest nam obojętny. W związku z akcją miody pitne z oferty TiM S.A. - seria Kasztelański, Złota Pasieka i Piwnica Klasztorna opatrzone zostaną specjalną zawieszką informacyjną" - powiedział Mariusz Glenszczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu TiM S.A.

Dla Firmy Jantoń z kolei, początek drugiego półrocza to czas wdrożenia nowej komunikacji marketingowej dla dwóch kluczowych marek: Cydr Dobroński oraz Monte Santi. Dla Cydru Dobrońskiego są budowane specjalne Strefy Relaksu na plażach w nadmorskich kurortach oraz łódzkiej Manufakturze, a dla wina Monte Santi została wprowadzona kampania "Bawi subtelną nutką smaku". Ważnym okresem w drugim półroczu będzie także jak co roku sezon na wino grzane, w którym to marka Zbójeckie Grzane będzie umacniać pozycję rynku poprzez działania na stokach narciarskich i w miejscach sprzedaży. Oprócz win grzanych firma Jantoń będzie poprawiać swoją pozycję w segmencie win musujących wdrażając specjalne programy wsparcia dla takich marek jak Monte Santi czy Kadarka Prestige.

Na wzroÅ›cie popularnoÅ›ci miodów pitnych oraz sukcesie niesyconego miodu pitnego Trójniak Mazurski na miÄ™dzynarodowy konkursie w USA nie poprzestajÄ… Mazurskie Miody. "Przeprowadzamy liczne degustacje oraz angażujemy siÄ™ w wydarzenia gastronomiczne. Klienci ceniÄ… sobie wysokÄ… jakość naszych produktów, wyjÄ…tkowy smak oraz stosowanie technologii niesycenia" - mówi Bogdan Piasecki, prezes i wÅ‚aÅ›ciciel firmy Mazurskie Miody. "Obecnie firma stawia na popularyzacje miodów pitnych wÅ›ród konsumentów. W planach jest wprowadzenie nowych produktów na rynek oraz odÅ›wieżenie wizerunku pozycji już dostÄ™pnych na rynku. Portfolio poszerzy m.in. o oryginalna Polska Whisky Single Malt, której pierwsza oficjalna degustacja odbÄ™dzie siÄ™ na III Ogólnopolskim Festiwalu Whisky w JastrzÄ™biej Górze" - dodaje.

Jesień to też czas wielu branżowych imprez. W jednej z nich weźmie udział firma Awe-Bis. "W czwartym kwartale tego roku planujemy udział w Targach Sakralnych w Rumunii" - mówi Zenon Sarecki, prezes firmy. "To szczególna nowość, jeśli chodzi o kraj, w którym będziemy mogli zaprezentować nasze wina przeznaczone do celów liturgicznych" - dodaje.

"To z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie ciekawa jesieÅ„" - podsumowuje Jerzy KwaÅ›niewski, prezes ZwiÄ…zku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. "Sezon jesienno-zimowy jest bardzo ważnym okresem dla branży winiarskiej i nasi CzÅ‚onkowie solidnie siÄ™ do niego przygotowali. Koniec okresu urlopowego i coraz chÅ‚odniejsze wieczory sÄ… jednoczeÅ›nie poczÄ…tek wielu winiarskich wydarzeÅ„, premier produktowych i prezentacji zupeÅ‚nie nowych smaków. JesieniÄ… chÄ™tniej siÄ™gamy po rozgrzewajÄ…ce, nieco cięższe trunki takie jak różne odmiany wina czerwonego czy też nalewki. Znajdujemy też czas na testowanie nowoÅ›ci oraz udziaÅ‚ w organizowanych degustacjach. Z kolei okres Å›wiÄ…teczno-noworoczny to pik sprzedażowy win musujÄ…cych. W tym okresie pogoda zmusza nas do dÅ‚uższego pozostawania w domu, co sprzyja zapraszaniu rodziny i znajomych na obiady czy kolacje oraz spÄ™dzaniu czasu przy lampce wybornego wina. Sezon jesienno-zimowy w branży charakteryzuje siÄ™ wzrostem sprzedaży pewnych kategorii produktowych i czÄ™sto generuje najwiÄ™kszy dochód (w stosunku rocznym) na tych markach. Dodatkowo sÄ… też produkty dedykowane tylko dla tego okresu, takie jak wina grzane" - dodaje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com