TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-04-15 - Co działo się na targach EuroGastro?

Zakończyły się 19. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro.

reklama


W dniach 25-27 marca br. 281 wystawców z 17 krajów przedstawiło swoją ofertę, a targi odwiedziło niemal 20 tysięcy osób. Prezentacje produktowe, gotowanie na żywo i pokazy mistrzów kulinarnych były tłem dla rozmów biznesowych, które przez trzy dni toczyły się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Po raz kolejny przedstawiciele sektora HoReCa potwierdzili, że EuroGastro to miejsce, w którym spotyka się biznes gastronomiczny.

Jak co roku targi przyciągnęły profesjonalistów działających w branży gastronomicznej. Przybyli zarówno ci, którzy są obecni w tym sektorze od lat, a na targi przychodzą, aby poznać nowości i spotkać się z kontrahentami, jak i osoby, które dopiero przymierzają się do otwarcia lokalu i poszukują informacji.

Od lat Targi EuroGastro są miejscem, które otwiera drzwi do kariery najzdolniejszym młodym kucharzom. Dzięki uczestnictwu w konkursach organizowanych przez kulinarnych mistrzów mają oni możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed uznanymi szefami kuchni oraz pokazania się szerokiemu gronu restauratorów i specjalistów z branży. Zwycięzców wyłoniono w konkursie "Kulinarny Talent" Roberta Sowy, 10. Festiwalu Kuchni Greckiej Teo Vafidisa, "Gotuj lokalnie" Marcina Budynka oraz "Smakach dziczyzny" Artura Świerżewskiego. Przez dwa dni również młodzi bariści zmagali się w trakcie VII Olimpiady Kawy®.

W efekcie współpracy firmy MT Targi Polska, organizatora targów, z Fundacją Sprzymierzeni z GROM 26 marca zlicytowano 10 czekoladowych statuetek "Nurka Bojowego JW GROM" za łączną kwotę ponad 18 tys. złotych. Figurki zostały wykonane przez mistrzów cukiernictwa Tomasza Dekera oraz Pawła Mieszałę. Dodatkowo firma Apro Trade/ Akademia Kawy®, właściciel ekskluzywnej marki kawy Tom Caffè, przekazała na licytację tradycyjny włoski zestaw do parzenia kawy.

Pieniądze za wylicytowane przedmioty w całości zostały przekazane na cele statutowe Fundacji. Grzegorz Wydrowski, prezes zarządu Fundacji Sprzymierzeni z GROM, podziękował Urszuli Potęga, prezes firmy MT Targi Polska, za możliwość zaprezentowania Fundacji na EuroGastro oraz zainteresowania ludzi biznesu inicjatywą pomocy potrzebującym żołnierzom i weteranom jednostek specjalnych oraz innych służb mundurowych.

Wśród darczyńców znalazły się m.in. firmy: Studio Kulinarne Roberta Sowy, Winterhalter Gastronom Polska, Grupa TRIP, Dora Metal, Komat, Galop Catering Artur Świerżewski, Import-Eksport RT Detal, HoReCa.net.pl oraz Kaspar-Schulz.

Na Targach EuroGastro reprezentowany był każdy sektor gastronomii. Najwyższej jakości produkty spożywcze i napoje, odzież, elementy wystroju, bogaty wachlarz zastaw stołowych, a także meble i wyposażenie zaplecza restauracyjnego - podczas trzech dni można było dokonać kompleksowego przeglądu oferty, sprawdzić najnowocześniejsze rozwiązania oraz spróbować dań i napojów, które warto wprowadzić do restauracyjnego menu. Biel porcelany, czerń kawy i intensywność barw egzotycznych owoców i warzyw sąsiadowały z chłodną stalą pieców konwekcyjno-parowych i zmywarek. W każdej dziedzinie prezentowane były nowości, a firmy obchodzące jubileusz przygotowały dla odwiedzających specjalne atrakcje.

Na stoisku firmy Winterhalter Gastronom Polska można było przekonać się na czym polega działanie zmywarki, która pełni również funkcję klimatyzatora."Zbudowaliśmy tzw. Innovation Box, w którym pokazywaliśmy na czym polega nowatorskie rozwiązanie zastosowane w zmywarce kapturowej PT ClimatePlus z klimatyzacyjną pompą ciepła. To premiera w Polsce i jedyne dostępne rozwiązanie tego typu na rynku. Zainteresowanie naszymi produktami jest duże i mamy ręce pełne roboty, jak zwykle na EuroGastro." - powiedziała Maria Wajs-Witkowska, Manager ds. marketingu i komunikacji.

Z kolei Maciej Wroński, Dyrektor Zarządzający Rational, podkreślił, że już po raz 16. firma prezentuje się na EuroGastro."Jesteśmy na targach od tylu lat, bo właśnie tu mamy możliwość nawiązania kontaktu z klientem, pokazania marki i zachęcenia do skorzystania z naszej oferty. Spotykamy się też z naszymi dystrybutorami i dotychczasowymi partnerami. Chcemy wymienić opinie, opowiedzieć o nowościach czy zmianach i podtrzymać kontakt." - podsumował Maciej Wroński. - Przygotowania do targów startują około pół roku wcześniej, a w organizację i obsługę jest zaangażowane kilkadziesiąt osób. Perfekcyjne przygotowanie to klucz do sukcesu obecności na targach. Przez trzy dni realizujemy założenia, nad którymi pracowaliśmy kilka miesięcy przed targami - dodał.

Firma Dictador pokazała nowy produkt ze swojego portfolio, kolumbijską mieszankę kawy premium. Jak powiedział Marek Szołdrowski, prezes zarządu firmy, celem obecności na targach jest pokazanie nowej oferty potencjalnym partnerom. - "Interesują nas zarówno kontakty z dystrybutorami, jak i hotelami. Wiodącymi produktami Dictador są alkohole: gin i rum starzony. Nasza marka głównie z nimi jest kojarzona, tutaj natomiast chcemy zaznajomić klientów z doskonałą kawą." - dodał Szołdrowski.

Aleksandra Kamińska, Marketing & Promotion Specialist z Geralt Polska, wyłącznego dystrybutora herbat Newby Teas w Polsce, potwierdziła w rozmowie, że EuroGastro to doskonała okazja do prezentowania produktów szerokiemu gronu odbiorców. Odwiedzający szczególnie chętnie pytali o nowości, których na targach nie brakowało. Firma zaprezentowała pełen wachlarz produktów. Przedstawicielka zachęcała do degustacji opowiadając m.in. o procesie powstawania herbaty Jasmine Blossom, której liście kilkukrotnie leżakują pod warstwami jaśminowego kwiecia, aby herbaciany susz całkowicie zaabsorbował jego aromat.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia. Sale wykładowe były pełne, a organizatorzy konferencji nie kryli zadowolenia zarówno z frekwencji, jak i przebiegu spotkań. Jak co roku uczestnicy korzystali z możliwości posłuchania praktyków i prelegentów, którzy o prowadzeniu biznesu gastronomicznego wiedzą najwięcej i przekazują cenne spostrzeżenia podczas spotkań. Zdobywanie nowych wiadomości z zakresu marketingu i zarządzania przydaje się w prowadzeniu każdego rodzaju lokalu.

Jak mówi Szymon Milonas z Wine RePublic, organizator szkoleń z wiedzy o winie, spotkania zgromadziły głównie właścicieli restauracji, managerów, a także sommelierów. Główne tematy skupiały się wokół takich kwestii jak motywowanie kadry, czyli przede wszystkim kelnerów do tego, aby potrafili doradzić klientowi i tym samym jak najlepiej zainteresować ich winem. Z kolei osoby, które wzięły udział w kursie kończącym się egzaminem na Międzynarodowy Certyfikat Wiedzy Winiarskiej WSET podkreślały fakt, że po kursie kelner będzie pewny swojej wiedzy, otwarcie będzie mógł rozmawiać z klientem o tajnikach wina, a także profesjonalnie i świadomie mu doradzić.

W konkursie o Nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów EuroGastro 2015 pierwsze miejsce zdobyła firma Komat Mieczysław Kozłowski za meble i urządzenia ze stali nierdzewnej, drugie Biuro Handlu Zagranicznego BIMIZ za mrożone produkty marki Frozana, a trzecie firma MIL-SYSTEM za stół bankietowo-konferencyjny. Dodatkowo wybranemu gronu wystawców wręczone zostały dyplomy Ministra Gospodarki z okazji 25-lecia polskiej transformacji w uznaniu za aktywne propagowanie idei i ducha przedsiębiorczości oraz zaangażowanie i wkład w rozwój polskiej gospodarki.

Rozstrzygnięto również Konkurs na Najlepszy Produkt 19. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2015. Jury pod przewodnictwem Roberta Sowy, mistrza kulinarnego i wiceprezesa Fundacji Klubu Szefów Kuchni, przyznało szereg nagród. W kategorii "Wyposażenie zaplecza kuchennego - sprzęt ciężki i meble" nagrodę otrzymała firma Manitowoc Foodservice za piec konwekcyjno-parowy Convotherm 4, a wyróżnienia wręczono Kromet za monoblok i Winterhalter Gastronom Polska za zmywarkę kapturową PT ClimatePlus.

W kategorii "Wyposażenie zaplecza kuchennego - sprzęt drobny i akcesoria" zwycięzcą została Lorien Group za Touch&Eat, a wyróżniono Morning M. Poranek-Wesołowska za Easy Soft.

Kolejną kategorią konkursową było "Wyposażenie sali restauracyjnej i baru". Uznanie Jury i nagrodę otrzymała firma Gastromedia za porcelanę stołową TAFELSTERN, a wśród wyróżnionych znaleźli się Green Clean za system VIVREAU oraz Meblotechnika za podstawę stołu PA-FL-BX26.

Zwycięzcą w kategorii "Sprzęt i akcesoria dla cateringu" została Dora Metal za ciąg wydawczy ERIK, wyróżniono zaś JG Gastro za rower do lodów, hot-dogów i kawy oraz Papstar Polska za talerz z trzciny cukrowej PURE.

W dziale "Chemia, sprzęt czyszczący i odzież robocza dla gastronomii" najlepszy okazał się Cid Lines za Kenosan Lactic, a wyróżnienie powędrowało do Green Clean za Spectank.

W kategorii "Żywność dla gastronomii" nagroda została wręczona Morning M. Poranek-Wesołowska za Alfabet Aromatów SOSA, wyróżnienia odebrali BHZ BIMIZ za mieszankę Europa oraz Sobsmak za Polędwicę Chłopską, a w kategorii "Napoje alkoholowe i bezalkoholowe" Jury doceniło Adalbert’s za Rejuvenate Sugar Balancing, wyróżniono natomiast firmę Belfood za zagęszczony sok jabłkowy 100% PURENA.

W trakcie obrad Jury postanowiło stworzyć dodatkową kategorię, "Szkolenia i edukacja dla branży HoReCa". Przyznano w niej dwie nagrody, które odebrali Bożena Sikoń za szkolenia w dziedzinie cukiernictwa oraz Academy Rational za szkolenie SelfCookingCenter®.

Zakończone Targi EuroGastro 2015 rozpoczynają jednocześnie przygotowania do kolejnej edycji. Już dziś organizator zapowiada, że dołoży wszelkich starań, aby jubileuszowe 20. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro, które odbędą się w dniach 6-8 kwietnia 2016, były wyjątkowe i spełniły oczekiwania branży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com