TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-03-31 - Strona LOT-u blokuje płacącym kartą środki na koncie

Alert24 ostrzega Internautów przed zakupami na stronie LOT-u. Kupując bilet przez Internet można nie tylko nigdzie nie polecieć, ale dodatkowo zablokować swoje pieniądze na dwa tygodnie.

reklama


Właśnie taka sytuacja dotknęła turystów z Gdańska. Sześć osób chciało zarezerwować bilety do Bułgarii korzystając ze strony internetowej LOT-u. Jeden z turystów chciał kupić bilety poprzez stronę LOT-u. System sprzedaży informował, że bilety są dostępne do kupienia. Przyjął wszystkie dane, numer karty kredytowej, jednak po zatwierdzeniu opcji wysłania pieniędzy okazało się, że biletów brak. Pomimo, że system biletów nie sprzedał, to zatrzymał pieniądze podróżnych.

Przy nieudanym kupnie biletów strona LOT nie zwraca bowiem do banku informacji, że transakcja nie została przeprowadzona. Wskutek tego błędu systemu LOT, bank blokuje pieniądze na koncie.

Turystom z Gdańska LOT zablokował w ten sposób 4700 zł (dodatkowo turyści wydali na bilety do Sofii 2800 zł).

Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT-u tłumaczy, że sytuacje tego typu w LOT się zdarzają, ponieważ podczas rezerwacji może się okazać, że miejsca w najtańszej puli się skończyły i zmienia się tzw. klasa rezerwacyjna. Wtedy system LOT niedokładnie informuje o zmianie tej klasy.

Na odblokowanie pieniędzy na koncie klienci muszą czekać tydzień lub dwa tygodnie - w zależności od banku. Gdyby system sprzedaży LOT zwracał do banku informację o niezrealizowaniu transakcji, to pieniądze klientów nie byłyby blokowane.



Źródło: Gazeta Wyborcza - Alert24

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com