TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-11-19 - Jak różnią się upodobania hotelowe turystów z Europy?

Portal internetowy HolidayCheck przeprowadził wśród swoich użytkowników sondę, w której zapytał się: Co jest najważniejsze podczas pobytu w hotelu?.

reklama


W badaniu wzięło udział blisko 1400 użytkowników z Francji, Hiszpanii, Holandii, Włoch, Anglii, Rosji oraz Polski. Wyniki badań dla poszczególnych narodowości okazały się ciekawe.

Dla co czwartego Francuza najważniejsze podczas pobytu w hotelu jest jego położenie. Gastronomia i wystrój pokoju, na które ankietowani oddali po 22 proc. głosów, zajmują równolegle drugą pozycję. Animacja podobnie jak serwis nie odgrywają istotnej roli dla tego niezwykle wymagającego narodu.

Upodobania Hiszpanów i Włochów są bardzo podobne. Najwyraźniej lubią oni spędzać czas w swoim pokoju, gdyż dla większości z nich najważniejszy podczas pobytu w hotelu jest jego wystrój. Jednak co piąty Hiszpan i Włoch wskazał za najważniejsze kryterium serwis hotelowy oraz lokalizację hotelu. Co zaskakujące nie przywiązują oni dużej wagi do jedzenia oraz animacji.

Anglicy podobnie jak Hiszpanie i Włosi lubią wypoczywać w ładnym pokoju. Co czwarty Anglik nie wyobraża sobie pobytu w hotelu bez dobrego jedzenia, ale dobry program animacyjny jest istotny jedynie dla co dziesiątego mieszkańca Wysp.

Polacy jak zwykle nie wyobrażają sobie urlopu bez dobrej zabawy. Blisko 34 proc. osób uznało animacje za najważniejsze podczas pobytu w hotelu, zaraz za położeniem, które zajmuje pierwszą pozycję z 35 proc. głosów. Gastronomia, serwis oraz wystrój pokoju nie odgrywają dla nas, aż tak istotnej roli. Być może rekompensuje nam to dobra zabawa?

Holendrzy pokonali Francuzów i okazali się najbardziej wymagającym narodem pod względem gastronomii. 34 proc. Holendrów lubi dobrze zjeść w swoim hotelu. Zaraz po jedzeniu ruszają zapewne na miasto, gdyż co czwarty holender wskazał położenie jako najważniejsze kryterium podczas pobytu w hotelu.

Ale i tak nikt nie pokona Rosjan. Ponad połowa z nich wskazała położenie jako kryterium numer "jeden". Lubią być blisko plaży, sklepów oraz klubów. Najwyraźniej nie lubią za bardzo oddalać się ze swojego miejsca wypoczynku. Gastronomia jest ważna tylko dla 15 proc. Rosjan, podobnie jak serwis i wystrój pokoju. Co najciekawsze Rosjanie nie przywiązują dużej wagi do animacji i rozrywek w hotelu. Najwyraźniej 94 proc. rosyjskich urlopowiczów organizuje sobie samym rozrywkę.

HolidayCheck jest portalem internetowym na którym turyści mogą zamieszczać zdjęcia i opinie o hotelach które odwiedzili.




Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com