TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-07-29 - Ile będzie wart rynek internetowej sprzedaży usług turystycznych?

Rynek sprzedaży usług turystycznych w internecie to dynamicznie rosnąca gałąź turystyki. Jak przedstawia się jego wartość? W których regionach nastąpią największe zmiany?

reklama


Jak szacuje firma eMarketer, światowa sprzedaż usług turystycznych przez internet (wliczając w to typowe usługi turystyczne i podróże biznesowe, rezerwowane za pomocą jakiegokolwiek urządzenia) wzrośnie w 2016 o 13,8 proc. i osiągnie wartość 565 miliardów dolarów. Najszybszy wzrost nastąpi na wschodzących rynkach, zwłaszcza w rejonie Azji i Pacyfiku, oraz w Ameryce Łacińskiej. Według prognoz, wartość tego rynku w 2020 roku przekroczy 817 miliardów dolarów.





W 2016 roku Ameryka Północna pozostanie największym rynkiem internetowej sprzedaży usług turystycznych. Niemniej jednak eMarketer przewiduje, że już w 2017 roku tytuł ten przejmie Azja, głównie za sprawą szybkiego rozwoju sprzedaży cyfrowej w Chinach. Szybsze niż oczekiwano wzrosty sprzedaży w rejonie Azji i Pacyfiku sprawiły także, że eMarketer podniósł prognozy dla ogólnoświatowego rynku w następnych latach.

Co więcej niskie ceny ropy naftowej, a co z tym w idzie w parze, niższe ceny paliwa lotniczego pozwalają przewoźnikom na utrzymywanie nieco niższych cen. Według IATA w 2015 roku ruch pasażerski wzrósł o 6,7 proc., a w 2016 wzrośnie o dalsze 6,9 proc. IATA przewiduje, ze ceny paliw utrzymają się na stosunkowo niskim poziomie także w 2017 roku, co może przełożyć się na kolejny wzrost.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com