TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-03-15 - Ponad 6 tys. spotkań biznesowych w Katowicach

Turystyka biznesowa okazała się niezwykle istotna dla Katowic, a rok 2016 był kolejnym wyjątkowym okresem dla rozwoju przemysłu spotkań w tym mieście - wynika z raportu "Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2016 roku".

reklama


Raport powstał w oparciu o, prowadzone przez dr. Krzysztofa Cieślikowskiego z Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, badania uczestników organizowanych w mieście konferencji.

W 2016 roku w Katowicach odbyło się łącznie 6 317 spotkań biznesowych. Liczba spotkań trwających dwa dni i dłużej, w porównaniu z rokiem 2015, wzrosła o 15,5%. Średnie obłożenie pokoi hotelowych w katowickich obiektach w 2016 r. wyniosło około 65%, w porównaniu z rokiem 2015 to wzrost o 5%. W 2016 roku wydatki uczestników wydarzeń konferencyjnych poniesione przez nich w Katowicach wyniosły ponad 116 mln zł. Średnio każdy uczestnik konferencji wydał w Katowicach 187,90, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnia nie jest do końca miarodajna, ponieważ niemal 40 proc. uczestników konferencji w nie wydało w Katowicach ani złotówki. Ponosili wydatki np. na paliwo czy bilety, ale były to wydatki w innych miastach.

Aż 762 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych przybyło do Katowic w 2016 r. To aż o 180 tys. więcej osób więcej niż w 2015 r. Oznacza to 31% wzrost. To pokazuje, że sprawdza się nasza konsekwentnie realizowana strategia ukierunkowana na rozwój turystyki biznesowej, ściąganie nowych imprez biznesowych oraz rozwijanie tych, które już przyciągnęliśmy. W tym roku w Katowicach odbędzie się prestiżowy WOMEX, czyli Targi Muzyki Świata, jesteśmy także najpoważniejszym kandydatem do organizacji Szczytu Klimatycznego ONZ w 2018 r. - mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. Za każdym razem podkreślamy, że tysiące gości w Katowicach to realne zyski dla miasta i naszych mieszkańców. Rozwija się zaplecze hotelowe i konferencyjne, zarabiają firmy cateringowe, restauratorzy, taksówkarze, czy lokalni sklepikarze. Przeciętnie uczestnik konferencji korzystający z noclegu "zostawia" w Katowicach 534 zł, a nie korzystający 161 zł. Co ważne, wiele osób, które przyjeżdżają do Katowic w celach biznesowych - chętnie tu wraca, by np. z całą rodziną iść na koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w jednej z najlepszych sal koncertowych świata, czy też wybrać się na jeden z katowickich festiwali znanych w całej Europie. To doskonała promocja Katowic - dodaje prezydent Krupa.

Z raportem można zapoznać się poniżej.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20170315_raport.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com