TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-10-24 - Czy da się znaleźć rozwiązanie kosztownego dla branży problemu?

Według najnowszego raportu dotyczącego zakłóceń w rozkładzie lotów złe warunki pogodowe, klęski żywiołowe i strajki pracowników kosztują firmy z branży turystycznej około 60 mld USD rocznie, co wynosi w przybliżeniu 8% globalnych przychodów tego sektora.

reklama

 
Raport pt. "PrzyszÅ‚ość zarzÄ…dzania zakłóceniami w rozkÅ‚adach lotów", zlecony przez Amadeus i opracowany przez doradzajÄ…cÄ… liniom lotniczym firmÄ™ T2RL, ujawnia, że zakłócenia rozkÅ‚adów rozprzestrzeniajÄ… siÄ™ w caÅ‚ym "ekosystemie" usÅ‚ug turystycznych niczym wirus. Efekt domina zapoczÄ…tkowany przez opóźnione samoloty i zaÅ‚ogi nie przybywajÄ…ce na czas oznacza kolejne odwoÅ‚ania lub opóźnienia lotów. W ten sposób caÅ‚a sieć poÅ‚Ä…czeÅ„, zaplanowana tak, żeby dziaÅ‚ać jak najbardziej optymalnie, przestaje poprawnie funkcjonować, czÄ™sto z bÅ‚ahej przyczyny.
 
WedÅ‚ug danych zawartych w raporcie przepisy, takie jak Tarmac Delay Rule w USA i Mandatory Compensation for Delays na terenie Unii Europejskiej zachÄ™cajÄ… linie lotnicze do wdrażania standardowych procedur radzenia sobie z zakłóceniami rozkÅ‚adów lotów. Analiza przeprowadzona podczas opracowywania raportu pozwoliÅ‚a wyciÄ…gnąć wiele wniosków na podstawie rozmów z czoÅ‚owymi ekspertami z różnych organizacji z sektora turystycznego, w tym American Express GBT, ANA, Gatwick Airport, IATA, Southwest Airlines, Star Alliance, Swiss International Airlines czy Yas Viceroy Hotel.
 
Inne wnioski płynące z raportu:



Mamy wszelkie podstawy, by sądzić, że odwieczny problem z przekierowaniem samolotów, załóg i pasażerów podczas zakłóceń ostatecznie zostanie rozwiązany w ciągu następnych kilku lat. Po okresie ograniczonych nakładów inwestycyjnych obecnie zarządy linii lotniczych chcą inwestować w rozwiązanie tego problemu, po części dbając o skuteczną sprzedaż usług dodatkowych. Co najważniejsze, usługodawcy z całej branży współpracują ze sobą, aby ograniczyć wpływ zakłóceń na podróżujących - powiedział Ira Gershkoff, główny doradca w firmie T2RL i autor raportu.
 
Zarządzanie zakłóceniami to jedna z najważniejszych kwestii operacyjnych dla naszych linii lotniczych. Każdy krok na drodze do rozwiązania problemu wartego 60 mld dolarów rocznie w istotny sposób zwiększy zwrot z inwestycji, nie wspominając o zmniejszeniu frustracji pasażerów, która co roku pojawia się w badaniach poziomu zadowolenia klientów linii lotniczych. Nie trzeba dodawać, że technicy i inżynierowie z firmy Amadeus stale pracują nad rozwiązaniem tego problemu - dodała Julia Sattel, szef działu rozwiązań IT dla linii lotniczych w Amadeus.
 
Najważniejsi eksperci z branży dyskutowali nad wynikami raportu podczas konferencji branżowej IATA World Passenger Symposium, która odbyÅ‚a siÄ™ 18 października w Dubaju.

Z raportem przygotowanym na zlecenie Amadeusa można zapoznać się poniżej.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20161024_amadeus-airline-it-disruption-white-paper.pdf

 



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com