TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Kilka dni temu zakończyła się 27 edycja Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu. Po raz pierwszy wydarzenie organizowane było w nowym terminie (początek roku, a nie jak to miało miejsce przez 26 lat w październiku), w nowym towarzystwie (trzy pasje: Targi Wędkarstwa Rybomania, Myślistwa Knieje oraz Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych Boatex), a także w nowej formule uwzględniając wprowadzenie Strefy Biznesu.
reklama
Cały blok Targów Czterech Pasji odwiedziło blisko 35.000 zwiedzających, w tym ponad 8.000 osób zadeklarowało, że ich celem był TOUR SALON. Ofertę zaprezentowało 231 wystawców z 18 krajów. Miastem Partnerskim był Poznań, a Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna była Partnerem Organizacyjnym targów.
STREFA BIZNESU
W tym roku po raz pierwszy podczas targów przez dwa dni działała wydzielona Strefa Biznesu, w której chcieliśmy zapewnić spokój i komfort rozmów. Efekt działania strefy nie był dla nas zadowalający i zdajemy sobie sprawę z jej niedociągnięć. Kilka kwestii staraliśmy się regulować na bieżąco, część jednak wymaga większego nakładu czasu i pracy. Mając zatem przed sobą cały rok, już teraz rozpoczynamy pracę nad organizacją przyjazdu kupców z Polski i zagranicy. Będzie to oddzielne działanie poza dotychczas podejmowaną akwizycją zwiedzających - powiedziała Anna Myślak, dyrektor targów.
Ponadto uruchomiony zostanie program wcześniejszego umawiania spotkań, który MTP wykorzystuje przy innych wydarzeniach. Przy tegorocznej edycji targów m. in. ze względu na krótki okres przygotowań i późne zgłaszanie się wystawców zabrakło tego punktu co znaczącą obniżyło efekt Strefy Biznesu. Niemniej jednak organizatorzy imprezy cieszą się z podjęcia próby i wiedzą w jakim iść kierunku.
WYDARZENIA DLA PROFESJONALISTÓW
Podczas lutowej odsłony Tour Salonu, jako nowość wprowadzono bezpłatne warsztaty dla biur podróży pod tytułem "Dlaczego moje biuro podróży gubi klienta". Wydarzenie organizowane po raz pierwszy przerosło nasze oczekiwania jeśli chodzi o liczbę uczestników, a także ich aktywność. Już dziś zapewniamy, że warsztaty będą miały swoją kontynuację. Program na 2017 rok zbudujemy w taki sposób, aby tegoroczni zwiedzający mogli zapoznać się z nową tematyką, natomiast osoby, które w tym roku nie wzięły udziału w szkoleniu będą mogły to nadrobić - komentuje dyrektor targów.
Nowością była również konferencja organizowana wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną pod hasłem "Pora na rowery! Czy turystyka rowerowa może stać się markowym produktem turystycznym w Polsce?". Podczas wydarzenia uczestnicy poznali m.in. najlepsze przykłady rozwoju turystyki rowerowej z Czech, Hiszpanii, a także pochylili się nad przykładami z Polski. Temat przyciągnął ponad 100 słuchaczy, w tym część biznesową branży turystycznej, która komercjalizuje poszczególne produkty. Warto podkreślić, że wydarzenie miało swoją kontynuację w przestrzeni ekspozycyjnej m. in. na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej. Wśród innych nowych tematów, które pojawiły się na targach należy wymienić m. in. psychologię podróży, czyli autorski, innowacyjny i nowoczesny nurt realizacji usług podróży biznesowych, prywatnych i szkoleniowo-coachingowych, spotkanie Travel Massie, czy też seminarium networkingowe dla touroperatorów zatytułowane "Indonezja nie tylko egzotyczna przygoda".
Z tematów, które były kontynuowane na uwagę zasługuje II edycja Tour Salon Blog Meetingu. Blogerzy(20 osób prze dwa pełne dni), mieli możliwość nawiązania kontaktów biznesowych z wystawcami i profesjonalnymi zwiedzającymi. Ponadto w trakcie spotkania matchmakingowego został zaprezentowany nowatorski projekt - serwis Polish Travel Blogs, wizytówka polskich blogerów podróżniczych. Ponadto już po raz czwarty targom towarzyszyła Konferencja "Turystyka kulinarna - Polski HIT" organizowana razem z Polską Organizacją Turystyczną. Bliska sercom nie tylko smakoszy, ale przede wszystkim firmom zajmującym się tak smakowitą dziedziną turystyki odsłona wydarzenia dedykowana była tym razem hotelarzom oraz restauratorom.
Należy również pamiętać o bezpłatnych warsztatach dla biur podróży organizujących własne wyjazdy autokarowe oraz dla firm transportowych, "Najważniejsze błędy i wykroczenia przy przewozie osób oraz w planowaniu autokarowych wyjazdów turystycznych" przygotowanych przez Polska Izbę Turystyki. Ważny punktem programu było spotkanie informacyjno-konsultacyjne podczas którego zbierano opinie, uwagi oraz dyskutowano nad Poradnikiem dla przygotowujących projekty innowacyjne i proinnowacyjne z zakresu turystyki. Uczestnicy spotkania skupili się także nad zagadnieniami związanymi z VIII Gremium Ekspertów Turystyki, które odbędzie się w Poznaniu w terminie 7-9 grudnia 2016.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami