TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-07-13 - Grupa AccorHotels kupiła trzy marki hotelowe

Grupa AccorHotels poinformowała o finalizacji transakcji kupna trzech marek hotelowych.

reklama


Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy wyrażonej na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 12 lipca 2016 r. Accor nabyÅ‚ FRHI Hotels & Resorts oraz należące do niej trzy marki hoteli kategorii luksusowej: Fairmont, Raffles i Swissôtel. Transakcja ta zwiÄ™ksza dÅ‚ugoterminowy potencjaÅ‚ rozwoju i zyskownoÅ›ci grupy oraz w sposób istotny przyczynia siÄ™ do wzrostu jej znaczenia na rynku Ameryki Północnej.

"Dzisiejszy dzieÅ„ jest dużym wydarzeniem dla naszej grupy. Nabycie tych trzech marek hoteli kategorii luksusowej jest wydarzeniem o historycznym znaczeniu dla AccorHotels. Otwiera ono przed nami niezwykÅ‚e perspektywy wzrostu i powoduje, że ranga naszej miÄ™dzynarodowej sieci roÅ›nie, umożliwiajÄ…c budowanie wartoÅ›ci w perspektywie dÅ‚ugoterminowej" -mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny AccorHotels.

Do miÄ™dzynarodowej sieci AccorHotels doÅ‚Ä…cza portfel marek obejmujÄ…cy historyczne hotele poÅ‚ożone na strategicznych rynkach na caÅ‚ym Å›wiecie, w tym: The Savoy w Londynie, hotel Raffles w Singapurze, hotel Fairmont w San Francisco, The Plaza w Nowym Jorku, hotel Fairmont Le Château Frontenac w Quebec City oraz Le Royal Monceau Raffles w Paryżu.

Dzięki połączeniu udokumentowanego doświadczenia FRHI oraz wiedzy i doświadczenia operacyjnego i marketingowego w segmencie hoteli kategorii luksusowej z szybko rozwijającą się platformą AccorHotels, obszerną bazą członków programu lojalnościowego i możliwościami cyfrowymi w branży, grupa zyskuje mocną pozycję umożliwiającą jej uzyskiwanie wysokich zwrotów z inwestycji oraz największy potencjał wzrostu we wszystkich segmentach rynku.

W wyniku transakcji, Accor nabyÅ‚ 154 hotele i oÅ›rodki wypoczynkowe Fairmont, Raffles i Swissôtel (z których 40 znajduje siÄ™ w budowie) oferujÄ…cych 56,000 pokoi w 34 paÅ„stwach na piÄ™ciu kontynentach. Sześć hoteli znajduje siÄ™ w dzierżawie, a jeden hotel stanowi wÅ‚asność spółki. Marki Fairmont, Raffles i Swissôtel zatrudniajÄ… ponad 45,000 pracowników na caÅ‚ym Å›wiecie.

Grupa poinformowała także o zmianach personalnych. W związku z transakcją, w ramach szerszej strategii wzmacniania segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej należących do AccorHotels, Chris Cahill został mianowany przez spółkę dyrektorem wykonawczym segmentu hoteli
kategorii wyższej i luksusowej.

Na swoim nowym stanowisku Chris J. Cahill, który wejdzie również w skÅ‚ad Komitetu Wykonawczego AccorHotels bÄ™dzie kierowaÅ‚ procesem integracji FRHI oraz bÄ™dzie odpowiedzialny za strategiÄ™ i dziaÅ‚alność segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels na caÅ‚ym Å›wiecie. Nowa struktura bÄ™dzie obejmować marki Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel.

Chris J. Cahill ma doÅ›wiadczenie w branży hotelarskiej - byÅ‚ odpowiedzialny za szereg pomyÅ›lnie przeprowadzonych procesów integracji, ma wiedzÄ™ w zakresie zarzÄ…dzania wieloma markami, i wnosi do sieci wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie operacyjne, sprzedażowe i marketingowe w segmencie hoteli luksusowych. Przepracowawszy ponad 30 lat w branży hotelarskiej, w tym 19 lat w Fairmont Raffles Hotels International oraz u jego poprzedników, Chris J. Cahill ma przygotowanie do pokierowania nadchodzÄ…cym procesem integracji marek Raffles, Fairmont i Swissôtel z portfelem marek AccorHotels oraz do wspomagania marek kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels w ich dalszym lukratywnym rozwoju. Ostatnio peÅ‚niÅ‚ funkcjÄ™ wiceprezesa odpowiedzialnego za dziaÅ‚alność w spółce Las Vegas Sands Corp.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com