TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-04-22 - Travelplanet.pl proponuje rozwiązanie na wypadek bankructwa touroperatora

Travelplanet.pl poinformował o wprowadzeniu nowego produktu na rynek. Jest nim rozwiązanie, które pozwoli klientom upadłego biura wyjechać na wczasy z innym organizatorem.

reklama


"Prace nad stworzeniem turystycznego funduszu gwarancyjnego trwają już kilka lat i nie przyniosły jak dotychczas żadnego efektu" - zauważa prezes Travelplanet.pl Jerzy Krawczyk. "Dlatego Travelplanet.pl wraz z Towarzystwem Ubezpieczeniowym AXA Assistance zdecydował się na wprowadzenie pierwszej i jedynej takiej ochrony na polskim rynku turystycznym. Sami więc zbudowaliśmy coś na kształt funduszu gwarancyjnego, obejmującego kilkudziesięciu najważniejszych polskich touroperatorów" - dodaje.

Jak przekonuje prezes multiagenta, wszystkie rezerwacje dokonane w Travelplanet.pl objęte zostają ubezpieczeniem AXA Assistance od niewypłacalności organizatora.

Ubezpieczenie Wakacje 100% w Travelplanet.pl jest dodawane za darmo do każdej rezerwacji i działa od momentu zarezerwowania wycieczki aż do wyjazdu na urlop. Polega na tym, że w razie niedojścia imprezy turystycznej do skutku z powodu niewypłacalności biura podróży organizującego wyjazd, klient Travelplanet.pl kontaktuje się z jednym z biur multiagenta (osobiście, mailowo, telefonicznie) i otrzymuje voucher o wartości niezrealizowanej wycieczki. Może go wykorzystać w ciągu roku w Travelplanet.pl.

"To oznacza możliwość wyboru wycieczki każdego z touroperatorów, którego ofertę sprzedaje Travelplanet.pl. Co więcej, jeśli cena nowej wycieczki jest niższa niż wartość voucheru, klient nie traci pieniędzy bowiem otrzymuje różnicę w postaci kolejnego voucheru do wykorzystania w ciągu roku" - zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce.

Podpisawszy pełnomocnictwo do zgłaszania przez ubezpieczyciela roszczeń wobec niewypłacalnego biura podróży w jego imieniu klient od razu otrzymuje voucher, natomiast na głowie ubezpieczyciela pozostaje wyegzekwowanie tych pieniędzy w postępowaniu upadłościowym od biura podróży. A najczęściej w takich wypadkach te sprawy trwają nawet kilka lat zaś klienci upadłych biur podróży rzadko odzyskują pełne kwoty, które wpłacili na wycieczki. Coraz częściej natomiast zdarza się, że klienci odzyskują pieniądze za niezrealizowane wycieczki w drodze postępowania cywilnego wobec Skarbu Państwa. Podstawą takich roszczeń jest wówczas nieprawidłowa implementacja unijnej dyrektywy 90/314.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com