TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-10-27 - Co się działo na targach WorldHotel?

Zakończyły się 9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. 106 wystawców z 5 krajów zaprezentowało rozwiązania dla hotelarstwa, a odwiedzający zapoznali się z nowościami produktowymi i aktualnymi trendami. Targi odbyły się w dniach 12-14 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

reklama


Targi WorldHotel odwiedziło ponad 3000 osób, w tym właściciele i zarządzający hotelami, pensjonatami, ośrodkami wypoczynkowymi i konferencyjnymi, inwestorzy, restauratorzy, a także projektanci i dekoratorzy wnętrz. Profesjonaliści z branży hotelarskiej przybyli tu po najnowsze produkty i rozwiązania, inspirację, wiedzę i kontakty. Podczas uroczystego otwarcia podkreślono wkład Targów WorldHotel w budowanie wzrostu konkurencyjności polskiego hotelarstwa na rynku międzynarodowym.

Pierwszego dnia odbyło się śniadanie biznesowe, podczas którego przedstawiciele IGHP, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz prezesi i dyrektorzy hoteli dyskutowali o ekonomii współdzielenia i jej wpływie na branżę. Uczestnicy wymienili się spostrzeżeniami, doświadczeniami z innych krajów oraz możliwymi rozwiązaniami tej kwestii. Za kluczową sprawę uznano zapewnienie równych szans hotelarzom i innym podmiotom poprzez stworzenie odpowiednich przepisów prawa.

Zanim ruszą prace związane z urządzeniem wnętrza obiektu ważne jest określenie kim będzie gość hotelu. Inaczej będzie zatem wyglądał hotel nastawiony na biznesowego klienta, a inaczej wakacyjny. Podstawą dobrego projektu wnętrza jest harmonia pomiędzy bazą, jaką stanowią podłogi i ściany, a pozostałymi elementami wyposażenia. Wszystkie elementy wyposażenia kształtują atmosferę hotelu. Na poczucie komfortu wpływają proporcje kolorów, form i ich wzajemne relacje. Dodatkowo istotne jest, aby wszystkie części hotelu miały spójny wystrój. Podświadomie zostanie to odebrane jako porządek - mówiła Agata Słoma, architektka, ekspertka projektowania wnętrz i właścicielka studia projektowego OMII.pl. Przykłady można było obejrzeć w zaprojektowanej przez nią Strefie Designu, w której znalazły się elementy przygotowane specjalnie na targi.

Poza ofertą mebli, ręczników, dywanów, wykładzin, oświetlenia, kosmetyków hotelowych na odwiedzających czekali też producenci i dystrybutorzy m.in. elementów dekoracyjnych, zastaw stołowych czy tkanin, ale również herbat, kaw, syropów czy ciast. Zainteresowaniem cieszył się Jesienny Outlet HoReCa, gdzie większość prezentowanych urządzeń gastronomicznych i mebli ogrodowych została na miejscu sprzedana.

Hotelarze mają do wyboru coraz więcej nowoczesnych rozwiązań, które poprawiają efektywność pracy, przynoszą wymierne oszczędności i zwiększają zakres usług. Podczas tegorocznych targów można było znaleźć wiele nowinek, które w Polsce nie są jeszcze stosowane na szeroką skalę.

Nowością tegorocznej edycji targów były konkursy kulinarne. Jak podkreślał mistrz kulinarny Robert Sowa, gastronomia jest nieodłączną częścią hotelarstwa, a konkursy odbywające się przy targach są szansą dla młodych kucharzy na zaprezentowania swojego talentu. Organizatorzy kulinarnych zmagań docenili potencjał młodych kucharzy, a członkowie Jury podkreślali wysoki poziom umiejętności uczestników, kreatywność w łączeniu składników i odwagę w występowaniu przed uznanymi autorytetami kulinarnymi.

Na targach rozstrzygnięte zostały finały: Kulinarnych Mistrzostw Polski organizowanych przez Roberta Sowę, Mistrzostw Cukierniczych Best Pastry Chef pod patronatem Tomasza Dekera oraz Mistrzostw Kulinarnych im. Hanny Szymanderskiej, których inicjatorem jest Kuba Korczak.

Skuteczne działanie w hotelarstwie wymaga dobrego zaplanowania biznesu oraz ciągłego nadzoru oferowanych usług. Każdy zarządzający zdaje sobie sprawę, że kluczem do sukcesu jest dopasowanie usług do potrzeb rynku, a także stałe ich doskonalenie. Szczególnie istotne jest ciągłe dokształcanie kadr, dlatego tak dużym powodzeniem cieszyły się szkolenia, co widać było w salach wypełnionych do ostatniego miejsca.

Podczas Targów WorldHotel odbyły się spotkaniach, które prowadzili uznani eksperci. Szkolenia obejmowały zarówno tematy związane z przygotowaniem inwestycji hotelarskiej, tj. wyboru lokalizacji czy decyzji o przystosowania obiektu zabytkowego lub postawieniu nowego budynku, a także efektywnej organizacji i prowadzeniu poszczególnych działów biznesu. Dużo miejsca poświęcono wskaźnikom, które warto mierzyć, by móc maksymalizować zyski w hotelu. Tematem, który od lat przyciąga uwagę hotelarzy jest promocja i zarządzanie wizerunkiem hotelu w Internecie. I tym razem było wiele pytań, na które prelegenci cierpliwie odpowiadali. Podobnie było na seminarium dotyczącym projektowania wnętrz. Praktyczne wskazówki i rozwiązania, które zostały przedstawione, stanowiły dużą porcję wiedzy, po którą przyszli hotelarze.

Targi to również okazja do wybrania najlepszych produktów w konkursie "The Best of WorldHotel 2016" organizowanym przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz firmę MT Targi Polska, gospodarza targów. W kategorii "Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej" główną nagrodę otrzymała firma MIL-SYSTEM za składaną podłogę taneczną Macarena. W kategorii "Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej" nagrodę główną przyznano firmie DORA-METAL za nowoczesne sposoby filtracji w okapach, a wyróżnienie firmie Winterhalter Gastronom Polska za zmywarkę przemysłową do garnków i przyrządów kuchennych UF-M. W kategorii "Nowe technologie w zarządzaniu hotelem" wręczono wyróżnienia: firmie LSI Software za aplikację Roomio oraz firmie TITUTO za mobilnego asystenta hotelowego Roomphe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com