TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wzmocnienie systemu zabezpieczeń finansowych biur podróży, wdrożenie nowej dyrektywy turystycznej i wsparcie rozwoju turystyki krajowej - takie są priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki na rok 2016, przedstawione podczas konferencji prasowej ministra Witolda Bańki.
reklama
W konferencji prasowej dotyczącej priorytetów ministerstwa, po raz pierwszy w historii resortu wziął udział szef polskiego rządu. Premier Beata Szydło podkreśliła, że nie ma sukcesów sportowych, jeśli nie inwestuje się w dzieci i młodzież. Podziękowała też wszystkim, którzy są zaangażowani w powstawanie i realizację programu dla sportu. Następnie minister Witold Bańka przedstawił priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki na 2016 rok. Należą do nich: sport dzieci i młodzieży, sport wyczynowy, sport osób niepełnosprawnych, zmiany w prawie oraz rozwój turystyki.
Podsekretarz stanu w departamencie turystyki Dorota Dulińska informowała, że prace nad wdrożeniem dyrektywy będą prowadzone z uwzględnieniem zmian, które zaszły i nadal zachodzą na rynku usług turystycznych oraz że obecnie resort koncentruje się też na pracach nad stworzeniem Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Projekt bazuje na poprzedniej wersji, z tym że koncepcja zakłada, aby zadania były realizowane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. W tej sprawie zostały już podjęte prace, rozpoczęto dialog z Ministerstwem Finansów. Ponieważ wiele obszarów tej ustawy wychodzi poza kompetencje MSiT, będzie trzeba jeszcze trochę poczekać aż dojdzie do konsultacji społecznych.
W zakresie wsparcia rozwoju turystyki krajowej przedstawiciele MSiT-u wymieniają akcje promocyjne, za pomocą których chcą przekonać turystów do skorzystania z krajowej oferty. W ramach obchodów Światowego Dnia Turystyki, zaplanowana jest akcja "Polska za pół ceny". W ramach tego projektu ministerstwo chce zachęcać przedsiębiorców z sektora turystyki krajowej, samorządy, dyrekcje muzeów, czy innych atrakcji turystycznych do wzięcia udziału w akcji obniżki cen o 50% aby przyciągnąć możliwie największą liczbę turystów.
MSiT chce wykorzystać do promocji Polski na arenie międzynarodowej takie wydarzenia jak Światowe Dni Młodzieży czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbędą się w Paryżu. W trakcie EURO 2016 każdy z krajów, którego reprezentacja narodowa będzie brała udział w imprezie będzie miał możliwość zaprezentowania swojego kraju w ciągu jednego dnia. Prezentacja kraju może mieć formę koncertu, animacji, projekcji, pokazu kulinarnego, itp. Organizatorzy przewidują, że w okresie trwania Mistrzostw Europy miejsce to odwiedzi ponad 2,5 miliona osób.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami