TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-08-17 - Jak reklamują się browary?

Przypadający na przełom wiosny i lata start sezonu piwnego to czas, w którym rośnie aktywność reklamowa piwowarów.

reklama


W drugim kwartale br. producenci piwa zrzeszeni w Związku Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg Polska) wyemitowali 80 nowych reklam. To o jedną trzecią więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2016 r., ale o połowę mniej niż w analogicznym okresie 2015 r. Według analiz Instytutu Monitorowania Mediów, wszystkie przekazy reklamowe wyemitowane między 1 kwietnia a 30 czerwca były zgodne z wytycznymi Kodeksu Etyki Reklamy.

Przełom kwietnia i maja to dla branży piwowarskiej początek najbardziej intensywnego okresu w roku. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że tegorocznej inauguracji sezonu towarzyszyła mniejsza - w porównaniu z poprzednimi latami - aktywność reklamowa producentów piwa. Od kwietnia do czerwca browary zrzeszone w Związku Browary Polskie wypuściły 80 reklam - prawie dwukrotnie mniej niż przed rokiem i ponad dziewięciokrotnie mniej niż w tym samym okresie 2014 roku.

W analizowanym okresie najwięcej reklam piwa pojawiło się w telewizji. Formę telewizyjnego spotu miał blisko co drugi (44 proc.) przekaz reklamowy wyemitowany między kwietniem a czerwcem. Niemal co trzeci (29 proc.) ukazał się za pośrednictwem reklamy zewnętrznej, co dało outdoorowi drugie miejsce w rankingu najchętniej wybieranych przez branżę nośników. Na reklamę piwa mogli również natknąć się internauci (17 proc. przekazów) oraz czytelnicy prasy (10 proc. przekazów).

Wszystkie zmonitorowane przez IMM przekazy reklamowe opatrzone zostały hasłami odpowiedzialnościowymi: "Alkohol - tylko dla pełnoletnich", "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz "W ciąży nie piję alkoholu".



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com