TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Podczas oficjalnej gali w hotelu Courtyard by Marriott Okęcie, zostali ogłoszeni zwycięzcy głosowania w plebiscycie "Najlepsza Linia Lotnicza" organizowanego przez serwis Pasazer.com.
reklama
"Cieszę się, że mogliśmy jako Lotnisko Chopina zaangażować się w to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży lotniczej. Jakość obsługi pasażerów traktujemy priorytetowo, a takie inicjatywy jak plebiscyt "Najlepsza Linia Lotnicza", organizowany przez portal Pasazer.com są ważnym elementem podnoszenia standardów zarówno przez porty lotnicze, jak i przez przewoźników" - mówi Mariusz Szpikowski, naczelny dyrektor PPL, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Najlepszą linią tradycyjną pod względem oferty na lotach krótkodystansowych została, podobnie jak rok temu, Lufthansa. Internauci przyznali drugie miejsce PLL LOT, trzecie KLM. Pod względem oferty na lotach długodystansowych zwyciężył LOT. Dalsze miejsca zajęły Emirates i Qatar Airways.
"Warto odnotować poprawę oceny PLL LOT. Pasażerowie już po raz drugi z rzędu docenili długodystansowe loty obsługiwane boeingami 787 Dreamliner. Nic dziwnego, bo poza tym nowoczesnym samolotem polski przewoźnik gwarantuje też obsługę na wysokim poziomie i duży komfort podróży, zwłaszcza w klasie biznes. Obecność LOT-u na podium kategorii krótkodystansowej wskazuje na to, że podróżni wybaczyli już przewoźnikowi wprowadzenie płatnych posiłków, co jeszcze niedawno negatywnie wpływało na ocenę" - zwraca uwagę Dominik Sipiński, redaktor prowadzący Pasazer.com.
Najlepszym przewoźnikiem czarterowym został Small Planet Airlines, który w tym roku wyprzedził zeszłorocznego lidera linię Enter Air. Na trzeciej pozycji znalazł się czeski Travel Service. Wśród linii nielatających z Polski pierwszą lokatę utrzymała linia Singapore Airlines.
""Najlepsza Linia Lotnicza" to jedyny plebiscyt branży lotniczej w Polsce, którego nagrody odzwierciedlają opinie pasażerów. Zarówno rekordowa liczba głosujących, jak i obecność najważniejszych osób z tego sektora na gali w Warszawie potwierdzają znaczenie plebiscytu i gali nie tylko jako momentu wyróżnienia najlepszych, ale także jako okazji do spotkania z konkurentami i partnerami biznesowymi" - mówi Paweł Cybulak, redaktor naczelny Pasazer.com.
Podobnie jak w latach poprzednich swoje nagrody przyznała Kapituła Plebiscytu w skład której weszli przedstawiciele lotnisk, instytucji państwowych, ekspertów branży lotniczej oraz dziennikarzy. Członkowie kapituły za wydarzenie roku uznali debiut giełdowy czarterowego Enter Aira. Menedżerem roku został Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air, którego Kapituła doceniła za wprowadzenie spółki na parkiet. Trasą roku zostało połączenie Lufthansy z Bydgoszczy do Frankfurtu. Za najlepszą linię biznesową została uznana spółka Emirates.
Po raz pierwszy na gali wręczono nagrodę specjalną Stowarzyszenia Praw Pasaźerów “Przyjazne Latanie". Jest to nagroda dla linii lotniczej, w której prawa pasażerów lotniczych egzekwuje się przede wszystkim w jej dziale obsługi klienta. Ten sposób postępowania potwierdza dobrowolne stosowanie przez przewoźnika polubownych form rozwiązywania spraw z pasażerami, bez konieczności zwracania się przez nich do urzędu nadzoru czy sądu, włączając pośrednictwo prawnika. Przypadła ona w tym roku linii Ryanair.
Poniżej wyniki plebiscytu
Najlepsza linia niskokosztowa:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami