TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Branża hotelarska coraz częściej korzysta z nowinek technologicznych. Coraz częściej słyszymy o smartfonach, które służą np. jako klucze do pokojów, umożliwiają samodzielne zameldowanie się gościa w hotelu. Trendy technologiczne przychodzą do nas z Zachodu.
reklama
Dowodem na to, iż Polska wcale nie odstaje od innych europejskich potęg jest wdrożenie systemu self check-in w Hotelu Alto znajdującym się w Żorach. Self check-in to specjalne narzędzie samoobsługowe, dzięki któremu gość samodzielnie zamelduje i wymelduje się z hotelu. Użycie takiej opcji to spora oszczędność czasu, bowiem nie musimy stać w kolejkach, które tworzą się przy recepcji w godzinach porannych. Nowe narzędzie docenią osoby podróżujące w celach służbowych, biznesowych.
Zapewne dla wielu gości system self check-in może być zupełną nowością, ale nie ma powodów do obaw. Obsługa narzędzia jest prosta jak korzystanie ze smartfona. Na ekranie telefonu gość wbija numer potwierdzenia rezerwacji noclegu. System automatycznie udostępnia kod sms, który pełni rolę klucza do pokoju oraz otwiera drzwi wejściowe do pokoju. Kod traci przestaje być ważny po upływiedoby hotelowej, dlatego osobiste wymeldowanie się nie jest już konieczne.
"Projektując autorski system self check-in mieliśmy na uwadze potrzeby gościa. Zależało nam na tym, aby korzystanie z tego rozwiązania było maksymalnie intuicyjne. Jednak cały czas uczymy się od naszych gości, których opinie są dla nas cennym źródłem informacji. To właśnie dzięki rozmowom z gośćmi wprowadziliśmy kilka ulepszeń. Uprościliśmy formularz danych, dodaliśmy również możliwość edycji wybranych dodatków. System self check-in jest stale doskonalony, aby jak najlepiej służył gościom" - mówi Katarzyna Juraszczyk, Kierownik Hotelu Alto w Żorach.
"Wprowadzenie samoobsługowych technologii w hotelarstwie nie oznacza wcale, że recepcjoniści powinni poszukać nowej pracy. Wykorzystywane w Hotelu Alto udogodnienia technologiczne mają za zadanie przede wszystkim skrócić czas oczekiwania na zrealizowanie usługi oraz uprzyjemnić pobyt Gości w hotelu. Nic nie zastąpi jednak kontaktu z drugim człowiekiem" - podkreśla Katarzyna Juraszczyk.
Nowinki technologiczne wprowadzane w hotelarstwie tworzone są z myślą o potrzebach gości hotelowych. Czas pokaże, czy zrewolucjonizują rynek i klasyczne procedury w hotelarstwie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami