TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-07-22 - easyJet podsumowuje kwartalne wyniki

Zamach w Brukseli, Bretix, strajk francuskich kontrolerów ruchu lotniczego czy katastrofa lotnicza samolotu Egyptair - to wydarzenia, które w znacznym stopniu mogły wpłynąć na wyniki uzyskiwane przez przewoźników lotniczych. Jak wyżej wymienione okoliczności odbiły się na wynikach finansowych i operacyjnych easyJet?

reklama


Przewoźnik udostępnił statystyki dotyczące III kwartału, który zakończył się w dniu 30 czerwca 2016 roku.



Firma częściowo zrównoważyła wpływ zakłóceń i zwiększyła liczbę rezerwacji dzięki wzmocnieniu oferty oraz innym inicjatywom ukierunkowanym na wzrost przychodów.

Skutecznie ograniczano nakłady pieniężne, dzięki czemu koszt na miejsce (uwzględniając koszty paliwa) spadł o 3,8% przy założeniu stałych kursów walutowych, dzięki niskim cenom paliw i ograniczeniu kosztów podstawowych i innych czynników zewnętrznych. Koszt na miejsce nie uwzględniając kosztów paliwa i przy założeniu stałych kursów walut, nie uległ zmianie. Na wynik kwartalny nie miała wpływu nawet strata nadzwyczajna w wysokości 20 mln GBP, wynikająca z zakłóceń.

Bilans spółki easyJet pozostaje korzystny. Depozyty firmy wyniosły 1,120 mld GBP, przy środkach pieniężnych netto 368 mln GBP według stanu na 30 czerwca 2016 roku.

"W trzecim kwartale odnotowaliśmy trudne warunki prowadzenia działalności zarówno w sensie ekonomicznym i operacyjnym. Było to spowodowane strajkami kontrolerów lotów oraz innymi akcjami protestacyjnymi, zamknięciem pasów na londyńskim Gatwick oraz ciężkimi warunkami atmosferycznymi. Wspomniane czynniki w połączeniu ze wzrostem liczby miejsc w skali całego rynku lotów krótkodystansowych, wpływają na wyniki finansowe firmy, tym bardziej że w tej części roku ruch lotniczy jest największy. Obserwowane niedawno zawirowania na rynku walutowym, wpływają na nastroje konsumentów i są w dużej mierze związane z decyzją o wystąpieniu z Unii Europejskiej, podjętą w referendum przez Wielką Brytanię, oraz z niedawnymi wydarzeniami w Turcji i Nicei" - mówi Carolyn McCall - prezes easyJet

Firma skutecznie ogranicza koszty i nieustannie usprawnia procesy operacyjne oraz obsługę klienta. Koncentruje się na możliwościach, które pojawią się w obecnych, dość trudnych warunkach do prowadzenia działalności.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com