TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2015-05-20 - Jak POT promuje Polskę na EXPO 2015?
"Poland. Come and find all colours of life" - niestandardowe działania w przestrzeni miejskiej oraz zróżnicowana oferta w pawilonie polskim - to wszystko podczas Światowej Wystawy EXPO w Mediolanie.
reklama
Prezentację polskiej turystyki rozpoczął Tydzień Turystyki Polskiej w dniach 18-24 maja. Organizatorem Tygodnia Turystyki Polskiej jest Polska Organizacja Turystyczna a jej partnerami są polskie regiony i miasta.
W najbliższych dniach w Polskim Pawilonie prezentowana będzie oferta turystyki kulturowej, aktywnej i przyrodniczej. "To symboliczny tydzień turystyki polskiej, bo turystyka będzie się przewijała przez cały czas trwania Expo 2015. Poprzez zintesyfikowanie działań przez te siedem dni chcemy zwrócić uwagę odwiedzających spektakularnymi występami artystów, barwnymi multimedialnymi prezentacjami i niestandardowymi sposobami pokazywania oferty turystycznej" - wyjaśnia Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. "Naszym celem jest zainteresowanie Polską jak największej liczby turystów. Działania, które prowadzimy są także przedłużeniem kampanii "Polska. Come and find your story" realizowanej przez nas między innymi na na rynku włoskim w ramach projektu unijnego "Promujmy Polskę Razem" - dodaje.
W czasie tygodnia polskiego od 18 maja do 24 maja regiony i miasta będą promowały swój dorobek kulturalny, flagowe imprezy oraz pierwszoplanowe produkty turystyczne. Wśród propozycji znajdzie się między innymi Greenvelo najdłuższa trasa rowerowa w Polsce przebiegająca przez 5 regionów Polski Wschodniej tj. lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Zachętą dla gości EXPO 2015 do wybrania się na szlak będzie możliwość przejechania fragmentu trasy - prawie 2000 km - dzięki kapsule 5D oraz symulatorowi jazdy w 3D.
O atrakcyjności przyrody polskiej będzie przekonywało województwo podlaskie, które także zaprasza na wycieczkę rowerową, ale w tym przypadku chodzi o pojazd wyjątkowy, bo typu "custom", czyli rower z duszą. Uczestnicy będą mogli między innymi wybrać się w podróż po liczącym ponad 400 km Podlaskim Szlaku Bocianim. Dzięki takiej wyprawie będzie można zobaczyć 5 parków narodowych, Kanał Augustowski, Tykocin czy Krainę Otwartych Okiennic.
Zarówno przyrodnicze jak i kulturalne walory prezentować będzie Warszawa. Hitem mają być "Newsy znad Wisły" -Mapping 3D z wykorzystaniem prawie 4m łódki. W ten sposób Warszawa chce zwrócić uwagę na atrakcyjność ostatniej nieuregulowanej rzeki Unii Europejskiej - Wisły. Nie zabraknie oczywiście propozycji relaksu z kulturą, czyli odpoczynku przy historii i utworach Fryderyka Chopina na ławeczce multimedialnej.
Małopolska i Kraków również postawiły na innowacyjne technologicznie rozwiązania. Lajkonik będzie zapraszał do multimedialnego korala, w którym będzie można zasiąść i przenieść się do najpiękniejszych miejsc w regionie. Ponadto odwiedzający będą mogli wziąć dział w aktywnym mappingu podłogowym nawiązującym do charakterystycznych elementów regionu.
Lublin pokaże swoje magiczne oblicze poprzez Carnaval Sztukmistrzów. Tym razem do aktywnego udziału w pokazach chodzenia na linie goście nie będą zapraszani ale już przy występach Teatru Lubelskich Sztukmistrzów "Cafe Variete" interakcje z publiczności będą mile widziane. Magicznie objawi się także Wrocław z całym swoim bogactwem kulturowym, w tym szlakami kulturowymi takimi jak Szlak Doliny Pałaców i Ogrodów oraz Szlak Cysterski. Oczywiście będą też multimedialne prezentacje na przykład zatytułowana "Mosty" na ekranie LCD. Związek Miast i Gmin Morskich ma promować kolekcję biżuterii z bursztynu.
Expo 2015 to także okazja żeby zapowiedzieć ważne imprezy, które odbędą się w Polsce w najbliższych latach. Nie zabraknie, więc informacji i materiałów promocyjnych ona temat Światowych Dni Młodzieży w Krakowie w 2016 roku oraz Wrocław Europejska Stolicy Kultury w 2016.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami