TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-07-16 - E-voucher nie tylko dla członków PIT

Choć sezon letni w pełni, hotelarze zaczynają powoli myśleć o przygotowaniach do zimy. Jeszcze niedawno Polska była atrakcyjnym celem turystyki zimowej dla Rosjan czy Ukraińców.

reklama


Wprawdzie, głównie za sprawą niestabilnej sytuacji politycznej na Ukrainie i napiętych stosunków pomiędzy Polską a Rosją liczba turystów ze wschodu spada, niemniej ciągle są oni istotnym źródłem dochodów dla wielu hoteli, czy biur podróży, szczególnie w Małopolsce.

W czerwcu br. konsulaty krajów strefy Schengen wprowadziły na Ukrainie Wizowy System Informacyjny. W efekcie, ubiegający się o wizę Schengen Ukraińcy, muszą składać odciski palców w konsulatach lub Punktach Przyjmowania Wniosków Wizowych, co eliminuje możliwość pośrednictwa firm komercyjnych.

Niezbędne do otrzymania wizy turystycznej do Polski jest udokumentowanie dokonania rezerwacji usług turystycznych. Jednym z najszybszych sposobów potwierdzenia dokonania rezerwacji usługi turystycznej na terenie Polski jest wystawienie e-vouchera. Warto podkreślić, że nie jest to jedyny dokument stanowiący takowe potwierdzenie, aczkolwiek często jest to forma preferowana przez wielu ukraińskich czy rosyjskich kontrahentów.

W mediach pojawiały się opinie hotelarzy, którzy skarżyli się na nie do końca jasne zasady co do przystępowania do systemu e-voucher. Problem ten sygnalizuje m.in. Gazeta Krakowska, w artykule dostępnym pod adresem www.gazetakrakowska.pl

Zadaliśmy zatem kilka pytań Polskiej Izbie Turystyki, która jest operatorem tego systemu. Najbardziej interesującą przedsiębiorców sprawą są koszty korzystania z systemu. Jak informuje rzecznik prasowy PIT, Marzena Zarzycka opłata certyfikacyjna wynosi 600 zł netto + VAT. Certyfikat wydaje się na okres do 12 miesięcy. Przy odnowieniu certyfikatu uprawniającego do wystawiania e-voucherów, przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty połowy tej stawki, czyli aktualnie 300 zł +VAT.

O wydanie certyfikatu może starać się każdy przedsiębiorca, który figuruje w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych lub w Centralnym Wykazie Obiektów Hotelarskich. Przynależność do PIT nie jest wymagana przy staraniu się o certyfikat i nie ma wpływu na możliwość jego otrzymania.

W celu przystąpienia do elektronicznego systemu e-voucher należy złożyć:



Wzory dokumentów dostępne są na stronie voucher.pit.org.pl

Po złożeniu dokumentów należy przejść szkolenie. Szkolenia są przeprowadzane stacjonarnie, elektronicznie lub w trybie indywidualnym. Szkolenie stacjonarne jest odpłatne i wynosi 100 zł netto + VAT, z uwagi na koszty (wynajęcie sali, sprzętu, catering). Uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenie wystawione imiennie, z nazwą reprezentowanej firmy, która jest Certyfikowanym Przedsiębiorcą Turystycznym. Szkolenia elektroniczne lub w trybie indywidualnym Izba prowadzi bezpłatnie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com