TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wczoraj w godzinach po południowych odbył się TravelCamp w Krakowie. Impreza była udana, pięciu prelegentów powiedziało wiele ciekawych rzeczy o tym jak sprzedać więcej, za więcej lub w ogóle.
reklama
Pierwszym występującym był Paweł Fornalski prezes firmy IdoSell, która przestawiała swoje rozwiązanie IdoSell Booking. Warto tu podkreślić, że firma ta ma duże doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań sprzedażowych na rynku ecommerce (jej autorstwa jest znany sklep IAI-shop) i chce teraz tą wiedzę wykorzystać w turystyce. Do ciekawszych informacji przedstawionych w tej prelekcji zaliczyłbym informacje, że rynek rezerwacji hotelowych w zakresie rozwiązań technicznych jest przesunięty w stosunku do ecommerce o około 7 lat wstecz. Być może jest to spore uproszczenie, jednak patrząc na najlepsze sklepy internetowe i ich rozwój, nie sposób uznać racji, że ten sektor wyprzedza technicznie turystykę o kilka lat. Na podsumowaniu pokreślono konieczność budowy własnej marki (i własnego portfolio klientów, aby nie być zależnym od pośredników) i przypomniano o tym, że będzie postępować profesjonalizacja rynku jak w ecommerce. Sklep internetowy kiedyś towar mógł wysłać po 2-3 dniach, klient mógł dostać odpowiedź na zapytanie po 2-ch dniach itd. Dziś w dobrych sklepach jest to nie do pomyślenia - towar wysyłamy od razu, klient ma dostać potwierdzenia zamówienia itp. natychmiast, cały proces musi być przyjazny dla klienta. To samo czeka branżę hotelarską i turystyczną.
W drugim i czwartym wystąpieniu Krzysztof Głąbiński z Ratemetrics mówił o kanałach dystrybucji. W ciekawych i dość naszpikowanych informacjami prezentacjach znalazł się podstawowy opis kanałów sprzedaży zarówno lokalnych, globalnych, jak i glokalnych. Bardzo obrazowa była prezentacja mówiąca o możliwościach sprzedaży poszczególnych kanałów, choć z konieczności była to symulacja na podstawie danych z dość użytecznego narzędzia jakim jest strona www.similarweb.com - dzięki niej można szacunkowo ocenić ruch na większych stronach. Niestety przestrzegam tu od razu, że błąd szacowania może być spory - widzieliśmy błędy rzędu 20-30% dla stron mających po 100K wejść, a przy mniejszych stronach ten błąd może rosnąć. W samej prezentacji wiele przydatnych danych i wiele użytecznych firm wskazano np. Synxis www.sabrehospitality.com Lanyon lanyon.com HotelREZ www.hotelrez.net. Dla firm, które w sposób efektywny chciałyby sprzedawać więcej globalnie (przede wszystkim) te informacje były z pewnością ciekawe.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami