TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-03-17 - Portugalia coraz bardziej popularna wśród Polaków

Od kilku lat widoczny jest rosnący trend zarówno w liczbie Polaków odwiedzających Portugalię, jak i w długości ich pobytu w tym kraju. Choć w porównaniu z innymi narodowościami Polacy stanowią niewielki procent wszystkich turystów zagranicznych, to jednak otwarcie nowych połączeń bezpośrednich do Porto dobrze rokuje na przyszłość.

reklama


W 2015 roku Portugalię odwiedziło ponad 10,175 mln turystów zagranicznych, co oznacza wzrost o 9,7 proc. z roku na rok. Największą grupę stanowili:

  • Brytyjczycy (16,9 proc. wszystkich turystów zagranicznych),
  • Hiszpanie (15,2 proc.), Francuzi (11,2 proc.),
  • Niemcy (10,8 proc.)
  • Brazylijczycy (5,5 proc.)


  • Polacy znajdują się dopiero na 12 miejscu, z liczbą prawie 177 tys. turystów (1,7 proc.), jednak jest to spory wzrost w stosunku do 2014 r. (o 29,1 proc.). Najpopularniejszymi regionami Portugalii wśród obcokrajowców są:
  • Region Lisboa (ponad 3,58 mln turystów zagranicznych), z Lizboną, pobliską, romantyczną Sintrą oraz modnymi, nadmorskimi kurortami Cascais i Estoril;
  • Algarve (prawie 2,6 mln gości zagranicznych), przyciągające słonecznymi plażami, ciepłym morzem i doskonałą kuchnią, w której królują owoce morza (m.in. cataplana);
  • Porto e Norte (ponad 1,54 mln turystów), z tętniącym życiem Porto i słynnym, winiarskim regionem Alto Douro


  • Co ciekawe, turyści zagraniczni najdłużej zatrzymywali się na Maderze (średnio 6 noclegów), w Algarve (średnio prawie 5 noclegów), na Azorach (średnio 3-4 noclegi) oraz w regionie Lisboa (niecałe 3 noclegi, co sugeruje że zazwyczaj są to krótkie przyjazdy typu "city break"). Dla całej Portugalii średni czas pobytu wyniósł ok. 3 noce.

    Najwięcej Polaków wypoczywało:
  • w Regionie Lisboa (ponad 51 tys. osób, wzrost o 29 proc. r/r), szczególnie w stolicy Portugalii,
  • w Algarve (ponad 43 tys. osób, wzrost o 32,7 proc. r/r), co wynika m.in. z bezpieczeństwa tego regionu w porównaniu z innymi kierunkami sun& sea, bardzo dobrej infrastruktury oraz czystości plaż (85 z nich otrzymało w 2015 r. oznaczenie Blue Flag),
  • na archipelagu Madery (prawie 31 tys. osób, wzrost o ponad 7 proc. r/r), ze względu na charakterystyczny, "wiosenny" klimat wysp, oryginalną, egzotyczną roślinność oraz spokój mniej uczęszczanych plaż,
  • w Centro de Portugal (ponad 27 tys. osób, wzrost o 45,4 proc. r/r), które przyciąga sanktuarium maryjnym w Fatimie, urokliwym Aveiro i uniwersytecką Coimbrą


  • Najdłuższy wypoczynek Polacy zaplanowali na Maderze (średnio 6 noclegów), w Algarve (średnio ponad 4 noclegi) oraz na Azorach (średnio ponad 3 noclegi). Wynika to m.in. stąd, że podróż na archipelagi trwa ok. 5-8 godzin, więc turyści wybierający się do tych miejsc planują zazwyczaj dłuższy pobyt, by odpocząć i zobaczyć jak najwięcej.

    Łącznie, w 2015 r. portugalska branża turystyczna zarobiła ponad 11,362 mld euro (wzrost o 9,3 proc. r/r). Na wakacjach najwięcej pieniędzy wydali Brytyjczycy i Francuzi (odpowiednio 17,6 i 17,5 proc.), Hiszpanie (17,5 proc.) i Niemcy (11 proc.).



    Wróć do strony głównej


    Pełna wersja

    © 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Kontakt z nami

    stat24.com