TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-01-17 - Realizacja trasy S7 na Pomorzu wchodzi w kolejny etap

Prace budowlane - prowadzone przez spółkę Metrostav a.s. na zlecenie GDDKiA Oddział w Gdańsku, nadzorowane przez ZBM Inwestora Zastępczego, na ponad 20 kilometrowym odcinku drogi S-7 pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim - osiągnęły pierwszy kamień milowy.

reklama


Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Projekt zakłada, że budowana droga ekspresowa S-7 przebiega w głównej mierze (ok. 80%) w istniejącym śladzie drogi krajowej DK-7, co nie pozwala na prowadzenie robót równolegle na całej szerokości korony drogi. Dopiero przeniesienie ruchu z drogi krajowej DK-7 na docelowe drogi lokalne P-1 oraz P-24 umożliwiło rozpoczęcie wzmocnienia podłoża gruntowego pod właściwy przebieg S-7, jak również wykonywanie przęseł obiektów mostowych na podporach. Dlatego też prace drogowe w 2016 roku skupiały się głównie na wykonaniu docelowych dróg lokalnych oraz wzmacnianiu podłoża gruntowego i nasypów trasy głównej S-7 (poza drogą krajową DK-7).

W połowie listopada 2016 roku, ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P-24 (przed miejscowością Stare Babki jadąc w kierunku Nowego Dworu Gdańskiego). Kolejne tymczasowe organizacje ruchu wdrożono w grudniu 2016 roku oraz styczniu 2017 roku. Ruch z drogi krajowej DK-7 przeniesiono tymczasowo na docelową drogę lokalną P-1 na odcinku od miejscowości Cedry Małe Kolonia (DK-7: 38+240) do miejscowości Kiezmark (DK-7: 44+450). Dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na drogach lokalnych obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz zakaz wyprzedzania.

Najbliższe planowane organizacje ruchu przewidują przeniesienie ruchu z DK-7 na następny odcinek drogi lokalnej P-24 (do objazdu Kanału Linawa), na drogę lokalną P-10 (przed Nowym Dworem Gdańskim) oraz pozostałe dwa, kilometrowe odcinki P-1 (przed Koszwałami i za miejscowością Cedry Małe, na wysokości Kanału Śledziowego).

Głównym celem przebudowy S-7 jest udostÄ™pnienie mieszkaÅ„com i podróżujÄ…cym dwujezdniowej drogi ekspresowej wysokiej klasy, co poprawi komfort jazdy osób zmierzajÄ…cych nad morze i do Trójmiasta, ale także znaczÄ…co zwiÄ™kszy bezpieczeÅ„stwo ruchu. Wedle zaÅ‚ożeÅ„ na budowÄ™ trasy pomiÄ™dzy KoszwaÅ‚ami a Nowym Dworem GdaÅ„skim zużyte zostanie ok. 5,5 miliona ton piasku i 500 tysiÄ™cy m3 mieszanki betonowej. Do tej pory wykonawca - firma Metrostav - skupiaÅ‚ siÄ™ na wzmocnieniu gruntu za pomocÄ… technologii palowania - wykonano już ok. 63 % przewidywanych prac w tym zakresie. Na koniec grudnia 2016 roku stanowi to prawie 1,5 mln mb pali przemieszczeniowych (tj. 105 000 szt.) i 75 000 sztuk oczepów na palach na caÅ‚ym odcinku. Przeniesienie ruchu z krajowej "siódemki" na drogi lokalne uÅ‚atwi dalszy postÄ™p w budowie w rejonie wsi Stare Babki i miejscowoÅ›ci Cedry MaÅ‚e.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com