TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-04-20 - Jakie wydatki poniosły polskie miasta na promocję w 2015 roku?

Poniżej udostępniamy raport dotyczący wydatkowania środków pieniężnych na promocję miast i regionów.

reklama


"Miasta mają wciąż ogromny problem z precyzyjnym - i co ważne realnym - określeniem celów promocyjnych, co później często prowadzi do niezrozumienia i wielu problemów związanych z oceną efektywności prowadzonych działań promocyjnych" - zauważa Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor corocznego analizy wydatków promocyjnych polskich miast. "Jeśli prezydent, przekonując radnych do zapisania w budżecie wyższej kwoty na promocję, enigmatycznie argumentując, że miasto musi się promować (a to akurat nie podlega żadnej dyskusji), to w głowach większości radnych rysują się wielkie kampanie w ogólnopolskich mediach, a w konsekwencji tysiące nowych turystów i inwestorów napływających do miasta. Jeśli prowadzone działania promocyjne takich efektów nie przynoszą, radni czują się oszukani i twierdzą, że pieniądze zostały zmarnotrawione, a tym ograniczają wysokość budżetów promocyjnych na kolejne lata" - wyjaśnia ekspert.

Z raportu wydatków promocyjnych polskich miast, w którym zostało przeanalizowanych 47 miejskich budżetów promocyjnych, wynika, że wiele miast znaczną część swoich wydatków przeznacza na promocję poprzez sport i wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, a także gadżety i wydawnictwa promocyjne.

Poniżej informacje o budżecie promocyjnym największych polskich miast:

Warszawa


Najdroższe działania:
*Udział w wystawach, targach, imprezach, zakup reklam w mediach oraz materiałów promocyjnych.
  • Kampania w CNN i Euronews zachÄ™cajÄ…ca do odwiedzin Warszawy na Å›wiÄ™ta BN i Nowy Rok (ok. 2,5 mln zÅ‚),
  • Kampania "PorzÄ…dek zaczyna siÄ™ tu", zachÄ™cajÄ…ca do sortowania Å›mieci w domu,
  • Kampania "Bez PITu PITU", zachÄ™cajÄ…ca do pÅ‚acenia podatków w Warszawie


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 17,4 mln zÅ‚ (promocja krakowa), 1,5 mln zÅ‚ (promocja zagraniczna).

    Gdańsk

    Budżet 2015: 7,8 mln zł.

    Najdroższe działania:
  • Projekt GdaÅ„sk - Åšwiatowa Stolica Bursztynu - 400 tys. zÅ‚,
  • Organizacja i promocja konferencji Blog Forum GdaÅ„sk 2015 - 380 tys. zÅ‚,
  • Projekt GdaÅ„sk. Miasto od Nowa (w zwiÄ…zku z 70. rocznicÄ… Powrotu GdaÅ„ska do Rzeczpospolitej) - 200 tys. zÅ‚


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 9,7 mln zÅ‚.

    Kraków

    Budżet 2015: 6,3 mln zł

    Najdroższe działania:
  • DziaÅ‚ania promocyjne zwiÄ…zane ze Åšwiatowymi Dniami MÅ‚odzieży - 1,3 mln zÅ‚,
  • Kampania Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa - 0,5 mln zÅ‚,
  • Kampania podatkowa - 0,3 mln zÅ‚


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 7,1 mln. zÅ‚.

    Poznań

    Budżet 2015: 6,3 mln zł.

    Najdroższe działania:
  • Projekt "Szacun dla zawodowców" - promocja szkolnictwa zawodowego - 650 tys. zÅ‚.
  • Wings for Life Worlds Run - 360 tys. zÅ‚,
  • MiÄ™dzynarodowy Festiwal Rzeźb Lodowych - 200 tys. zÅ‚


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 5 mln zÅ‚.

    Szczecin

    *Budżet 2015: ok. 10 mln zł

    Najdroższe działania:
  • Baltic Tall Ships Regatta 2015.
  • MiÄ™dzynarodowy Festiwal Sztucznych Ogni "Pyromagic 2015".
  • Kampania spoÅ‚eczna Ambasador - Szczecin z caÅ‚ego serca polecam.


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: ok. 8 mln zÅ‚ (ok. 2,5 mln zÅ‚ - szczeciÅ„ska agencja artystyczna, ok. 500 tys. zÅ‚. - dziaÅ‚ania turystyczne, ok. 400 tys. zÅ‚ - na komunikacjÄ™ spoÅ‚ecznÄ…, miasto zaplanowaÅ‚o także wydatki zwiÄ…zane z promocjÄ… przez sport - ok. 4 mln zÅ‚ oraz na projekty tj. oraz w sumie kilkaset tysiÄ™cy na projekt tj. invest in szczecin, akademci szczecin czy eco szczecin).

    Wrocław

    Budżet 2015: 8 mln zł

    Najdroższe dziaÅ‚ania: 
  • Europa na Widelcu - 700 tys. zÅ‚.
  • WrocÅ‚awski festiwal krasnoludków - 200 tys. zÅ‚.
  • MiÄ™dzynarodowy Festiwal KryminaÅ‚u- 500 tys. zÅ‚


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 10 mln zÅ‚.

    Toruń

    Budżet 2015: 12,1 mln zł.

    Najdroższe działania:
  • Umowa na promocjÄ™ w liniach lotniczych Ryanair (wspólnie z SamorzÄ…dem Województwa i BydgoszczÄ…),
  • Koncert letni na Motoarenie w ramach trasy Lata Zet i Dwójki,
  • Kampania billboardowa


  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: 12,7 mln zÅ‚.

    Katowice

    Budżet 2015: ok. 13 mln zł.

    Najdroższe działania:
  • Europejski Kongres Gospodarczy,
  • "Forum Prawo dla WolnoÅ›ci i Rozwoju".
  • Projekt spoÅ‚eczno-kulturalny pt. "7 miliardów Innych

  • Wysokość budżetu promocyjnego zaplanowanego na 2016 rok: ok. 11 mln zÅ‚. 

    Raport przygotował: Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor wielu książek poświęconych marketingowi terytorialnemu, komunikacji marketingowej i personal brandingowi.



    Wróć do strony głównej


    Pełna wersja

    © 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Kontakt z nami

    stat24.com