TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-10-15 - W Krakowie otwarto pierwszy w Polsce hotel dla rodzin dzieci-pacjentów

14 października został otwarty pierwszy Dom Fundacji Ronalda McDonalda w Polsce. Jego budowa trwała ponad rok. Bezpłatny hotel dla rodzin małych pacjentów powstał przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie - Prokocimiu, dzięki partnerstwu i wsparciu Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz pomocy wielu sponsorów i wolontariuszy. Stworzenie rodzicom przebywających w szpitalu dzieci domowych warunków pobytu i niezbędnych do walki z chorobą poczucia bezpieczeństwa i siły, to jeden z najważniejszych celów Fundacji.

reklama


Szpital w Krakowie - Prokocimiu przyjmuje rocznie ponad 35000 dzieci, a ich Å‚Ä…czny czas pobytu w szpitalu to 19 703 dni. Niektóre z nich, zwÅ‚aszcza na oddziaÅ‚ach onkologicznych, spÄ™dzajÄ… nieprzerwanie w szpitalu nawet do 257 dni. To trudny okres zarówno dla maÅ‚ych pacjentów, jak i ich rodziców, którzy nierzadko do Krakowa przyjeżdżajÄ… z daleka. StÄ…d pomysÅ‚, by stworzyć rodzicom dzieci przebywajÄ…cych w szpitalu domowe warunki pobytu i wzmocnić poczucie bezpieczeÅ„stwa, sprzyjajÄ…ce walce z chorobÄ….

Hotel skÅ‚ada siÄ™ z 20 pokoi, w tym dwóch apartamentów, zaprojektowanych z myÅ›lÄ… o osobach niepeÅ‚nosprawnych. Dom wyposażony jest we wspólny salon, kuchniÄ™, jadalniÄ™ i pralniÄ™, aby stworzyć rodzinom i opiekunom idealne warunki. Warto zaznaczyć, że pobyt w domu nie wiąże siÄ™ z żadnymi kosztami. Dodatkowo w ramach projektu powstaÅ‚ ogród, w którym rodziny mogÄ… spÄ™dzać czas na Å›wieżym powietrzu, nie opuszczajÄ…c terenu szpitala. Budowa obiektu kosztowaÅ‚a 7,5 miliona zÅ‚otych, caÅ‚ość pokryli darczyÅ„cy.

Fundatorem i głównym mecenasem dziaÅ‚aÅ„ Fundacji jest McDonalds. Projekt oczywiÅ›cie nie zostaÅ‚by zrealizowany, gdyby nie pomoc wolontariuszy i sponsorów, w tym tych z branży hotelarskiej.

"Chcieliśmy podzielić się naszą wiedzą i zapałem. Współpraca obejmowała szereg działań: od wsparcia merytorycznego procesu obsługi gości, konsultacje w zakresie procedur operacyjnych dla pracowników, konsultacje przy tworzeniu budżetu kosztowego oraz wyborze dostawców wyposażenia Domu i pomoc przy pracach wykończeniowych. Przed nami kolejne pomysły na działania realizowane w trakcie codziennego funkcjonowania Domu" - mówi Marcin Ziobro z Hilton Garden Inn Kraków Airport.

13 października odbyła się oficjalna gala, podczas której podziękowano wszystkim osobom i firmom związanym z powstaniem Domu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com