TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-12-07 - Co się działo na TT Warsaw?

23. edycja targów TT Warsaw, podczas której została zaprezentowana oferta ponad 450 wystawców z 47 krajów świata, zgromadziła przedstawicieli biznesu turystycznego oraz pasjonatów podróżowania.

reklama


Ponad 18 tysięcy osób w dniach 26-28 listopada br. odwiedziło Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska w Warszawie. Krajem partnerskim była Palestyna.

Na oficjalne targów otwarcie przybyli goście, wśród których znaleźli się m.in. przedstawiciele rządu, parlamentu, korpusu dyplomatycznego oraz branżowych organizacji. Podczas inauguracji Witold Bańka, minister sportu i turystyki, podkreślił, że targi pełnią ogromną rolę w rozwojubiznesu turystycznego, są ważnym narzędziem promocyjnym oraz pozwalają poznać walory turystyczne Polski i prezentujących się tu krajów.

Przy okazji uroczystości otwarcia Urszula Potęga, prezes firmy MT Targi Polska, pogratulowała i podziękowała za lata współpracy Polskiej Organizacji Turystycznej z okazji jej 15. jubileuszu oraz Polskiej Izbie Turystyki, która obchodzi w tym roku 25-lecie działalności.

Tradycyjnie pierwszy dzień targów dedykowany był branży. W programie imprezy znalazły się konferencje, prezentacje oraz warsztaty. Prelekcje, które toczyły się w czterech salach oraz w specjalnie wyznaczonej strefie prezentacji, wielokrotnie stawały się inspiracją do kontynuacji rozmów z przedstawicielami biznesu turystycznego. Wśród krajów, które prezentowały się w ten sposób znalazły się m.in. Maroko, prezentujące nowości w nadchodzącym sezonie, czy Dominikana. Z kolei na przykładzie Berlina promowano ekologiczne trendy w turystyce biznesowej.

Przedstawiciele Japonii i Rumunii, wciąż jeszcze rzadko odwiedzanych przez Polaków, zachęcali do przyjazdu do ich krajów, a reprezentanci Kalabrii namawiali do eksplorowania tego pięknego regionu. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prezentacja Parku Narodowego "Puszczy Białowieskiej" w Kamieniukach dotycząca bezwizowych wyjazdów do białoruskiej części puszczy.

Nie brakowało spotkań eksperckich skierowanych do polskich przedstawicieli sektora turystycznego. Podczas spotkania organizowanego przez Polską Izbę Turystyki omówiono szczegółowe zagadnienia dotyczące rozliczania podatku VAT w usługach turystycznych. Dużą frekwencją cieszyły się również konferencje Polskiej Organizacji Turystycznej. Podczas jednej podsumowano 15 lat pracy nad promocją polskiej turystyki, a tematem drugiej była turystyka rowerowa. Z kolei biuro podróży Prima Holiday przeprowadziło szkolenie produktowe dla swoich agentów.

W strefie prezentacji odbyło się kilka znaczących premier. Zaprezentowany został grecki region turystyczny Kamena Vourla. Swój debiut miał nowy portal turystyczno-lifestylowy Timeonflight.com. Twórcy platformy zaprosili Roberta Makłowicza, Izabelę Trojanowską oraz Krzysztofa Ibisza, którzy opowiadali o swoich doświadczeniach związanych z podróżowaniem. Członkowie zespołu GdzieNaWeekend.pl przedstawili pomysły na krótkie wyjazdy, proponując alternatywne zwiedzanie dobrze znanych miejsc.

Na targach po raz pierwszy zaaranżowano również turystyczny "Speed Dating", czyli krótkie spotkania blogerów podróżniczych z wystawcami. Rozmowy na temat potencjalnej współpracy kontynuowane były również poza przeznaczonym na to czasem. Osoby związane z turystyką i chętne do nawiązywania nowych kontaktów wzięły udział w sesji networkingowej międzynarodowej organizacji Travel Massive.

Istotnym elementem Targów TT Warsaw są branżowe konkursy. W konkursie Fair Play Turystyki Polskiej organizowanym przez MT Targi Polska oraz Polską Izbę Turystyki Kryształowy Globus, trofeum touroperatora, wywalczyła Agencja Turystyczna Wonderlands.

W konkursie Tech.Travel Award, współorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną oraz MT Targi Polska, wyłoniono laureatów, których rozwiązania dedykowane są branży. W kategorii "serwis internetowy" nagrodę główną zdobył serwis Kayak, a wyróżnienie Holidayguru.pl. W kategorii "aplikacja mobilna" nagrodę odebrała spółka RST za aplikację BedBooking, a wyróżnienie za aplikację Touriser, spółka Tituto. W kategorii "rozwiązanie innowacyjne lub niestandardowe" przyznano wyróżnienie za urządzenie Vasco Traveler Solid, zgłoszone przez Compagnia Linguaza. Nagrodę główną otrzymała natomiast firma Appinspired za innowacyjne rozwiązanie Magello, które nagrodzone zostało również Specjalną Nagrodą Ministra Sportu i Turystyki.

W konkursie "Homo Turisticus" za najbardziej oryginalne i profesjonalne stoisko targowe uznano projekt Ministerstwa Turystyki i Starożytności Państwa Palestyny. Drugie miejsce przypadło Tunezji, a trzecie Łotwie. Wyróżnienia otrzymali: województwo lubuskie, Japonia oraz Gruzja.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com