TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Skarb Państwa przegrał kolejną sprawę sądową w związku z nieprawidłową implementacją dyrektywy 90/314.
reklama
Klient biura Aquamaris zapłacił za niezrealizowany wyjazd około 4,5 tys. zł. Po upadku biura otrzymał on kilkadziesiąt złotych zwrotu z gwarancji ubezpieczeniowej.
Jak informował w TVN 24 reprezentujący powoda dr Piotr Cybula, konsument w pozwie żądał odszkodowania w wysokości różnicy pomiędzy tym co wpłacił, a tym co otrzymał z gwarancji ubezpieczeniowej. Sąd Rejonowy w Warszawie przychylił się do pozwu, a ponadto przyznał zwrot kosztów procesu. Wyrok nie jest prawomocny.
O wcześniejszych wyrokach w sprawach z powództwa turystów przeciwko Skarbowi Państwa pisaliśmy w aktualnościach Sąd znów przyznaje rację klientom biur i Turyści wygrali ze Skarbem Państwa
Orzecznictwo sądowe jasno pokazuje, że turyści, którzy nie odzyskali utraconych pieniędzy w skutek bankructwa touroperatora mogą ubiegać się o odszkodowanie od Skarbu Państwa w związku z nieprawidłową implementacją unijnej dyrektywy. Jak informuje dr Cybula w sądach czekają następne pozwy. Należy jednak pamiętać, że roszczenia z tego tytułu przedawniają się tak samo jak każde inne i jeżeli poszkodowani nie zostaną poinformowani o przysługujących im prawach i nie wniosą pozwu w odpowiednim terminie, to szansa na odzyskanie pieniędzy przepadnie. Być może rozsyłaniem takich informacji powinni się zająć także agenci, wysłanie kilku maili niewiele kosztuje (tyle co czas pracownika odpowiedzialnego za ich stworzenie) a taki przejaw troski o interesy klientów może poskutkować przywiązaniem klienta właśnie do konkretnego agenta.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami