TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2016-08-19 - Promocja miast i regionów w mediach społecznościowych
Miasta i regiony coraz częściej sięgają po nowe, bardziej kreatywne formy komunikacji i promocji. Większość polskich samorządów prowadzi aktywne działania w mediach społecznościowych, walcząc o inwestorów, turystów oraz o rozpoznawalność i pozytywny wizerunek.
reklama
Fundacja Pro Progressio dokonała analizy aktywności 32 największych polskich miast w social - mediach. Według badań 29 spośród 32 miast posiada profile na Facebooku, 25 konto na Twitterze.
Najbardziej aktywne miasta na Twitterze to:
Gdańsk - 29 500 zamieszczonych postów,
Gdynia - 23 700 postów,
Wrocław - 20 800 postów,
Warszawa - 10 600 postów
Czego dotyczą tweety umieszczane przez polskie miasta?
"Media społecznościowe, takie jak analizowany przez nas Twitter i Facebook, ale także i inne, wśród których są LinkedIn, Instagram czy choćby Pinterest, to doskonałe narzędzia do promocji miast i samorządów. Są to narzędzia z jednej strony przydatne mieszkańcom i turystom, ale z drugiej szeroko-pojętemu biznesowi. Dobrze by było gdyby samorządy mocniej doceniały potencjał wirtualnego świata i wykorzystując jego możliwości zachęcały biznes do rozwoju w miastach i gminach" - Wiktor Doktór, prezes Pro Progressio.
Najbardziej popularnymi miastami na Facebooku są Wrocław, Poznań i Gdańsk, Kraków. Wykres poniżej pokazuje, czego najczęściej dotyczą posty miast na Facebooku.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami