TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-08-17 - Wyniki Sfinks Polska za drugi kwartał 2015 r.

Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2015 r.

reklama


Spółka zanotowała wynik EBITDA na poziomie 4,6 mln zł, co oznacza wzrost o 51% r/r. Dla spółki jest to kolejny kwartał wysokiego wzrostu r/r wyniku EBITDA. Od kwietnia do czerwca br. Sfinks Polska zwiększył również o 166% r/r jednostkowy zysk na działalności operacyjnej, który wyniósł 2,5 mln zł.

Sfinks w II kwartale 2015 r. ponownie zanotował zysk netto na poziomie jednostkowym, tym razem w wysokości 1,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to 54 tys. zł, uzyskując jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 41,5 mln zł wobec 40,2 mln zł wygenerowanych w porównywalnym okresie 2014 r.

Od początku roku kalendarzowego spółka otworzyła 6 nowych restauracji i zaraportowała podpisanie kolejnych 13 umów na nowe lokalizacje. Spółka podtrzymała prognozy ogłoszone w strategii, która przewiduje średni zwrot z inwestycji w restauracje nie niższy niż 30%.

"Systematycznie realizujemy koncepcję rozwoju zaprezentowaną pod koniec ubiegłego roku w strategii na lata 2015-2020, co przekłada się na coraz lepsze wypracowywane przez nas wyniki. Tylko w pierwszym półroczu EBITDA spółki wyniosła prawie 10,9 mln zł. Liczę, że osiągane wyniki pozwolą uruchomić w najbliższych miesiącach większą liczbę restauracji niż 19 wymienionych w raporcie, wziąwszy pod uwagę kolejne zakończone negocjacje" - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska. "Uatrakcyjniamy ofertę, dzięki czemu znacznie wzrosła lojalność naszych klientów, uruchamiamy nowe bardzo rentowne lokale w prestiżowych punktach, ale też analizujemy rynek pod kątem potencjalnych akwizycji, czego przykładem jest ponowne zwrócenie naszej uwagi na spółkę Da Grasso" - dodaje Cacek.

Sfinks Polska otwiera nowe lokale, których od początku roku przybyło sześć, w tym pięć restauracji Sphinx - w Kołobrzegu, Warszawie, Krakowie, Jastarni i Lublinie oraz jeden lokal Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Spółka zawarła też nowe umowy franczyzowe umożliwiające otwarcie restauracji w Gnieźnie, Stargardzie Szczecińskim i Krakowie. Podpisane są już także umowy na otwarcia kolejnych restauracji operatorskich m.in. w Malborku - w pobliżu zamku, Sopocie - ul. Dworcowa róg Monte Cassino, warszawskim CH Factory Ursus, Wrocławiu - Dworzec Główny PKP, Bydgoszczy - CH Zielone Arkady.

"Dużą uwagę przywiązujemy do miejsc, w których powstają nasze restauracje. Celem jest stworzenie lokalu godnie reprezentującego sieć, w którym klienci będą czuć się komfortowo. Znaczenie ma także dobra lokalizacja i odpowiednie możliwości adaptacyjne, co przekłada się na szybki zwrot z inwestycji. Stawiamy na dobrą jakość w różnych obszarach działalności - począwszy od potraw, przez obsługę klienta, wygląd lokali, skończywszy na profesjonalnym działaniu. Wpływa to następnie na pozytywne postrzeganie sieci przez naszych gości, co widać chociażby w przeprowadzonych badaniach opinii na temat restauracji Sphinx" - wyjaśnia Sylwester Cacek.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com