TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-09-07 - O czym należy wiedzieć oferując dania z dostawą z restauracji?

Według danych Instytutu Homo Homini już niemal dwóch na trzech Polaków zamawia jedzenie do domu. Nic więc dziwnego, że restauratorzy coraz aktywniej zabiegają o uwagę tych właśnie osób.

reklama


By starania te okazały się skuteczne, należy przemyśleć wiele kwestii takich jak sposoby komunikacji z klientem, transport czy działania marketingowe. Eksperci UpMenu podpowiadają, na co zwrócić uwagę w czasie wprowadzania zamówień do oferty restauracji.

Planując wprowadzenie zamówień do restauracji, powinniśmy pamiętać o dwóch kierunkach komunikacji pomiędzy lokalem a klientami. Z jednej strony my będziemy przedstawiać swoją ofertę gościom, z drugiej natomiast musimy zadbać o stworzenie wygodnej i bezpiecznej platformy, dzięki której to oni będą mogli składać zamówienia. "Informacje o restauracji można przekazywać za pomocą tradycyjnych ulotek czy strony internetowej. Na tym jednak nasze możliwości się nie kończą" - mówi Marcin Muras, ekspert firmy UpMenu. "Dostępne rozwiązania pozwalają szybko i łatwo przeprowadzić także kampanie sms czy mailingowe, dzięki którym poinformujemy klientów o promocjach czy specjalnych wydarzeniach. Nie można również zapomnieć o mediach społecznościowych, z których korzystają nasi goście. Zadbany i dobrze prowadzony profil może być najlepszą z naszych wizytówek" - dodaje.

Drugą kwestią jest udostępnienie klientom narzędzi, dzięki którym będą mogli składać zamówienia. Telefon to tylko jedno z nich. "Kolejnym rozwiązaniem jest uruchomienie zamówień online bezpośrednio ze strony internetowej. Dzięki takiemu systemowi klienci będą mogli skorzystać z usług restauracji od razu po zapoznaniu się z menu, bez konieczności odchodzenia od komputera, wyciągania telefonu czy odwiedzania portalu agregującego oferty wielu lokali. Warto także rozważyć udostępnienie zamówień za pośrednictwem profilu na Facebooku czy aplikacji" - twierdzi Marcin Muras.

Kiedy już zaplanujemy strategię komunikacyjną, dobrze mieć na uwadze również kwestię transportu zamówień z restauracji do klienta. W zależności od skali działalności, możemy pomyśleć o zatrudnieniu kierowcy, do którego zadań należeć będzie dostawa jedzenia. Warto także przeanalizować potrzeby dotyczące pojazdów służących do transportu. W dużych miastach, gdzie problemem są korki, skuter czy rower może okazać się skuteczniejszy i szybszy niż samochód. Jeśli natomiast w ofercie restauracji znajdzie się również catering, auto najprawdopodobniej będzie niezbędne.

Za granicą działają już wyspecjalizowane firmy zajmujące się dostawą jedzenia z restauracji do klientów. Istnieje duża szansa, że również u nas niebawem pojawią się tacy pośrednicy, z których usług będą mogli skorzystać restauratorzy. "Bardzo ważną kwestią jest zachowanie odpowiednich kosztów i czasu dostawy" - mówi Marcin Muras. "To kryteria, którymi klienci sklepów internetowych bardzo często kierują się w czasie wyboru oferty. W momencie składania zamówienia online, system w oparciu o ustawienia przygotowane przez administratora, automatycznie wyliczy koszty dostawy. Jeśli będą zbyt wysokie, klient może się jeszcze rozmyślić. W momencie potwierdzania przyjęcia zamówienia warto wskazać również przybliżony czas dostawy, który nie powinien jednak przekraczać godziny" - dodaje.

Bez wzglÄ™du na to, czy jedzenie serwujemy w lokalu, czy wysyÅ‚amy je do domu klienta, zachowanie odpowiedniej jakość przygotowanych potraw jest niezwykle istotne. W tym drugim przypadku zadanie komplikuje dodatkowo transport, w czasie którego jedzenie może np. ostygnąć. "Warto mieć na uwadze, że znaczna część zamówieÅ„ skÅ‚adana jest przez klientów w czasie pracy czy spotkaÅ„ towarzyskich" ­- zauważa Anna Muras, ekspert UpMenu. "SÄ… to sytuacje, w których na bieżąco mogÄ… podzielić siÄ™ ze znajomymi opiniÄ… na temat jedzenia. Warto wiÄ™c, aby byÅ‚a pochlebna".

Restauratorzy powinni zadbać o odpowiednią oprawę zamówień. Torby termiczne skuteczne zabezpieczą jedzenie przez wystygnięciem. Ważne są też opakowania, na których można umieścić logotyp oraz kontakt do restauracji. Warto nadać im indywidualny charakter i w ten sposób wyróżnić na tle konkurencji. Istotny jest również ich rozmiar. W zbyt dużym opakowaniu standardowa porcja będzie prezentowała się gorzej niż na talerzu w restauracji.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com