TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-01-12 - Sieć hotelowa sprawdza preferencje Polaków przy krótkich wyjazdach

Na zlecenie Hampton by Hilton wzięto pod lupę preferencje Polaków wyjeżdżających na krótki wypoczynek. Okazuje się, że znakomita większość spędzi go w Polsce (planuje to ok 73% badanych). Z raportu Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2015 roku wynika, że na wyjazdy krajowe w 2015 roku decydowało się 35% Polaków, czyli o 12% więcej niż w 2011 roku.

reklama


Wyniki pokazują również, że wśród podróżujących Polaków pojawił się nowy model turysty. Są to osoby preferujące krótkie weekendowe wyjazdy, dzięki którym szybko mogą odpocząć. Polacy podróżują świadomie, wykorzystując weekendy na wyjazdy w nowe, inspirujące miejsca. Ponad 30% respondentów woli częste, krótkie wypady (do trzech dni) od długich urlopów raz lub dwa razy w roku.

Polska postrzegana jest jako bardzo atrakcyjny kierunek turystyczny. Według badań, do danej lokalizacji najbardziej przyciągają zabytki i miejsca warte zobaczenia w okolicy - tak przyznało aż 77% osób biorących udział w badaniu. Polacy są także spragnieni najnowszych trendów oraz kulturalnych atrakcji. Około 40% respondentów przyznało, że wybierając kierunek podróży sprawdzają wydarzenia kulturalne, a także lokalne nowości godne polecenia.

Największe polskie miasta okazują się być najbardziej popularnymi kierunkami krajowych podróży. 72% badanych przyznaje, że duże miasta oferujące szereg ciekawych atrakcji, gwarantują dobrą zabawę i możliwość przyjemnego spędzenia czasu, dzięki czemu nie sposób się w nich nudzić. Hampton by Hilton ujawnia, że na weekendowy wypad najchętniej Polacy najchętniej wybierają:

  1. Gdańsk - 63%;
  2. Kraków - 62%;
  3. Wrocław - 56%.


Wybierając cel kilkudniowej podróży najczęściej kierujemy się takimi czynnikami, jak:


Badania Hampton by Hilton pokazaÅ‚y, że Polacy ceniÄ… sobie także komfort i niezależność - 73% respondentów przyznaÅ‚o, że wyjeżdżajÄ…c na weekend chÄ™tniej decyduje siÄ™ na pobyt w hotelu, niż nocleg u przyjaciół lub rodziny. Co wiÄ™cej, badanie wykazaÅ‚o, że Polacy to wyjÄ…tkowo lojalni klienci. 69% badanych przyznaÅ‚o, że jeżeli sÄ… zadowoleni z pobytu, z chÄ™ciÄ… wybiorÄ… ten sam hotel. WÅ‚aÅ›ciciele miejsc noclegowych stajÄ… siÄ™ bardziej Å›wiadomi lojalnoÅ›ci swoich klientów i coraz lepiej reagujÄ… na rosnÄ…ce zapotrzebowanie rynku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com